این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 2 مهر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۵۹، صفحات ۱۲-۲۲
عنوان فارسی
رابطه ملیگرایی مصرفی و اثر کشور مبداء در ادراک افراد از کیفیت طبقات کالایی مختلف در شهر مشهد
چکیده فارسی مقاله
با رشد آگاهیهای مصرفکنندگان، عوامل متعددی در شکلدهی به رفتار آنان نقش دارند که در این مقاله به نقش دو عامل یعنی ملیگرایی مصرفی و اثر کشور مبداء با عنایت به انواع مختلف کالاها یعنی کالاهای بادوام یا مصرفی وکالاهای لوکس و ضروری توجه گردیده است. متغیرهای مورد بررسی در این تحقیق شامل ملیگرایی مصرفی، ادراک افراد از کیفیت و قصد خرید کالاها بودند. جامعه آماری تحقیق مصرفکنندگان کالاهای مذکور در شهر مشهد بودند که از میان آنها، نمونهای 276 تایی با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندی انتخاب شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از روشهای آماری مقایسه میانگینهای دو جامعه، آزمون اندازههای تکراری، آزمون فریدمن و رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که ادراک از کیفیت کالاهای داخلی در بین کالاهای مختلف یکسان نیست و نسبت به کالاهای مصرفی و ضروری ساخت کشورمان دیدگاه مثبتتری نسبت به کالاهای بادوام و لوکس وجود دارد. ملیگرایی مصرفی نیز بر ادراک افراد از کیفیت و قصد خرید طبقات کالایی گوناگون داخلی اثرگذار است. اثر کشور مبداء تایید شد اما رابطه متقابل ملیگرایی مصرفی و اثر کشور سازنده تایید نگردید. در پایان با توجه به نتایج حاصله، توصیههای کاربردی ارائه شده و نیز پیشنهادات برای تحقیقات آتی به همراه محدودیتهای کار دیده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_13990_1bcc94f8a626c7eac7ece804e70d11b2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352733.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات