|
مدیریت بحران، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۹-۳۴
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی مدل سنجش بیرحمی سازمانی ادراکشده با رویکرد استراتژیک (مورد مطالعه: صنعت نساجی استان اصفهان) |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف طراحی مدل سنجش بیرحمی سازمانی ادراکشده با رویکرد استراتژیک مواجهه در صنعت نساجی استان اصفهان انجامگرفته است. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازلحاظ روش کیفی مبتنی بر استراتژی داده بنیاد انجامگرفته است. جامعه آماری بخش کیفی را مدیران ارشد، اساتید و خبرگان صنعت نساجی به تعداد 13 نفر تشکیل دادند. تعداد نمونهها در بخش کیفی با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند از نوع گلوله برفی انتخابشده و مبنای اتمام مصاحبهها، قاعده اشباع نظری بوده است. نتایج نشان داد پدیده بیرحمی سازمان ادراکشده در صنعت نساجی در شش بخش شامل: عوامل مؤثر بر بیرحمی سازمانی ادراکشده (شرایط علی)، ساختار بیرحمی سازمانی ادراکشده (پدیده مرکزی)، زمینههای تأثیرگذار بر بیرحمی سازمانی ادراکشده (شرایط زمینهای)، عوامل مداخلهگر مؤثر بر بیرحمی سازمانی ادراکشده (شرایط مداخلهگر)، راهبردهای تقلیل دهنده بیرحمی سازمانی ادراکشده (راهبردها و استراتژیها) و پیامدهای تقلیل بیرحمی سازمانی ادراکشده (پیامدها) قابلیت تبیین دارد که این مفاهیم در ارتباط با یکدیگر مدل پژوهش را ایجاد نموده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بیرحمی سازمانی ادراکشده،رویکرد استراتژیک،صنعت نساجی، |
|
عنوان انگلیسی |
Designing a Model for Measuring Perceived Organizational Cruelty with a Strategic Exposure Approach (Case of Study: Textile Industry of Isfahan Province) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This research has been conducted with the aim of designing a model for measuring perceived organizational cruelty with a strategic approach in the textile industry of Isfahan province. This research has been conducted with the aim of designing a model for measuring perceived organizational cruelty with a strategic approach in the textile industry of Isfahan province. In terms of practical purpose, the current research has been carried out using a qualitative method based on the foundation's data strategy. The statistical population of the qualitative department was made up of 13 textile industry managers and experts. The number of samples in the qualitative section using the snowball method and the basis for completing the interviews was the theoretical saturation rule. The results showed the phenomenon of perceived organizational cruelty in the textile industry in six sections, including: factors affecting perceived organizational cruelty (causal conditions), the structure of perceived organizational cruelty (central phenomenon), and areas affecting cruelty. Perceived organization (background conditions), intervening factors affecting perceived organizational cruelty (intervening conditions), strategies to reduce perceived organizational cruelty (strategies and strategies) and the consequences of reducing perceived organizational cruelty (consequences) has the ability to explain that these concepts in relation to each other have created the research model. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
بیرحمی سازمانی ادراکشده,رویکرد استراتژیک,صنعت نساجی |
|
نویسندگان مقاله |
محمد نیکبخت جرقویه | دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی گرایش استراتژی، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
حسن مهرمنش | استادیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سیدحسن حسینی | دانشیار، گروه مدیریت، دانشگاه افسری امام علی (ع)، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://www.joem.ir/article_722496_4c64ef1879248a66bf3a9b71cf8e1f46.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|