مقدمه: رعایت اخلاق حرفه ای در پرستاران تازهکار، چون تجربه تصمیمگیری اخلاقی ندارند بیشتر تحت تاثیر جو و شرایط اخلاقی محیط کار است. هدف این مطالعه تعیین تاثیر آموزش اخلاق حرفهای بر درک پرستاران تازهکار از شرایط و جو اخلاقی محیط کار بود. روش: این یک مطالعه نیمهتجربی است. 60 پرستار تازهکار در اهواز، بصورت در دسترس براساس معیارهای ورود به مطالعه انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل قرار گرفتند. ابزارهای گرداوری داده، پرسشنامههای اطلاعات دموگرافیک، جو اخلاقی بیمارستان اولسون و درک پرستاران از شرایط محیط کار لیک بود گروه مداخله 8 جلسه آموزش اخلاق حرفهای دریافت کرد. گروه کنترل آموزشهای بیمارستان را دریافت نمود. در ابتدا و پایان مطالعه، نمونهها به پرسشنامهها پاسخ گفتند. دادهها با آزمونهای توصیفی و استنباطی در نرمافزار SPSS20 تحلیل شدند. یافته ها: میانگین نمره درک پرستاران از جو اخلاقی و شرایط محیط کار و مولفه های آنها، قبل از مطالعه در دو گروه اختلاف معنادار نداشت، اما بعد از مطالعه در گروه مداخله نمره مولفه های اخلاقی مرتبط با بیمارستان و نمره مولفههای مشارکت در اداره بیمارستان و زیرساختهای پرستاری برای ارتقا کیفیت مراقبت در متغیر شرایط محیط کار، در گروه مداخله بیشتر ارتقا یافت (05/0>p). بحث و نتیجه گیری: آموزش اخلاق حرفهای، درک پرستاران تازهکار از شرایط و جو اخلاقی محیط کار را ارتقا داد. لذا باید مدیران به موضوع اخلاق حرفهای در آموزشهای ضمن خدمت پرستاران توجه داشته باشند.