این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 17 آبان 1404
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۴۱-۶۱
عنوان فارسی
مدل پارادایم نظری مدیریت دانش شخصی کتابداران کتابخانههای عمومی
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش ارائه مدل پارادایم نظری مدیریت دانش شخصی متخصصین علم اطلاعات و دانششناسی کتابخانههای عمومی استان کرمان است.روششناسی: روش انجام پژوهش حاضر کیفی است و با استفاده از نظریه زمینهای انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه متخصصین علم اطلاعات و دانششناسی کتابخانههای عمومی استان کرمان بوده و برای نمونهگیری از روش گلوله برفی استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش مصاحبه عمیق میباشد. برای تعیین روایی و پایایی پژوهش حاضر از روش ارزیابی لینکولن و گوبا استفاده گردید و دادههای حاصل از مصاحبهها پس از گردآوری، رمزگذاری و تجزیهوتحلیل شدهاند.یافتهها: یافته های این پژهوش حاکی از آن است که از تجزیه و تحلیل کدهای حاصله از مصاحبهها شرایط علی، پدیده، زمینهها و شرایط، راهبردها و پیامدهای مدیریت دانش شخصی کتابداران کتابخانههای عمومی کرمان و رابطه بین محورها و مقولههای فرعی حاصله استخراج میشود که این امر منتج به کشف مقوله اصلی یعنی مدیریت دانش شخصی گردید. نتیجهگیری: بدون شک موفقیت متخصصین علم اطلاعات ودانششناسی برای مدیریت دانش شخصی خود درگرو برونسپاری دانش موجود در ذهن آنهاست. عواملی که بر مدیریت دانش شخصی در کتابخانههای عمومی مؤثرند و برای مدیریت دانش شخصی ضروری هستند دانستن مکان دانش، دانستن طرز دسترسی به دانش، دسترسی به اطلاعات مرتبط و مناسب، تلخیص و آمادهسازی دانش با توجه به بسترهای شغلی، اطلاعات عملیاتی – کاربردی و تصمیمات مبتنی بر دانش متخصصین علم اطلاعات ودانش شناسی این کتابخانههاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Personal knowledge management paradigm model public librarians
چکیده انگلیسی مقاله
Aim: The aim of this study is to provide the personal knowledge management paradigm for information science specialists and knowledge of public library of Kerman.Methodology: The present study is qualitative and has been conducted using Grounded Theory Technique. The population of the study includes all experts of Knowledge and Information Science at public libraries in the Kerman province. To sample the data, the snowball sampling technique was used. The instrument of the study involves in-depth interviews and the process of interviewing continued till the data reached the level of theoretical saturation. The data obtained from the interviews were codded and analyzed. Findings: The findings suggest that analyzing the code obtained from interviews with Ali, phenomena, terms and conditions, strategies and consequences of public librarians Kerman personal knowledge and relationship between axis and sub-categories resulting extract this resulted in the discovery that the main issue was the personal knowledge managementResults: The success of the librarians for managing their personal knowledge is reliant on outsourcing the available knowledge on their mind. Therefore, knowledge sharing as an activity for circulating and transferring knowledge from one person to a group and organization is a fundamental factor in achieving the purposes and bridging the organizational gap. So public libraries have a duty to promote a culture of knowledge sharing personal, implementation of reward and encouragement, building confidence and knowledge of information between experts in this regard, be diligent at work.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اورانوس تاج الدینی |
دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)
یوسف اسفندیارپور |
نهاد کتابخانه های عمومی کشور- استان کرمان
علی سادات موسوی |
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات