|
مجله علمی تخصصی مهندسی مکانیک تبدیل انرژی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۳۱-۴۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه یک مدل ترمودینامیکی برای شبیهسازی فرآیند احتراق در موتور اشتعال جرقهای با سوخت مخلوط گاز طبیعی |
|
چکیده فارسی مقاله |
سوخت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین از خواص احتراقی مناسب و آلودگی کمتری برخوردار است و میتواند انتخاب مناسبی برای نسل آینده باشد. مدلهای شبیهسازی از نظر کاهش در زمان و هزینهها برای طراحی و توسعه موتورهای جدید و همچنین ارزش فنی در شناخت نقاطی که نیاز به توجه خاص در طراحیها دارد، دارای اهمیت بسزایی هستند. در این پژوهش به ارائه مدلی ترمودینامیکی برای بررسی پارامترهای ترمودینامیکی یک موتور اشتعال جرقهای با سوخت ترکیبی مخلوط متان (C2H6O) و اتانول (CH4) پرداخته میشود. پارامترهای ترمودینامیکی شامل فشار و دمای درون سیلندر موتور، کار خروجی، انتقال حرارت به دیواره سیلندر و حرارت اتلافی بواسطه نشتی هستند. برای شبیهسازی موتور، از روابط حاکم برای مدلسازی دو ناحیهای احتراق استفاده شده است. این روابط در نرم افزار متلب به کد تبدیل شده و در نهایت با ترسیم نمودارها، مورد تحلیل قرار میگیرند. نتایج بیانگر این موضوع است که اضافه شدن درصدهای بالاتر اتانول به سوخت متان، افزایش مقادیر فشار درون سیلندر، کار خروجی و انتقال حرارت (در مرحله قدرت) را به همراه دارد. این در حالی است که متان خالص از کمترین انرژی اتلافی بواسطه نشتی و بیشترین دما در ناحیه نسوخته برخوردار است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Providing a thermodynamic model to simulate the spark ignition engine fueled with natural gas and ethanol |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Natural gas as an alternative fuel and less pollution from the combustion properties are suitable and can be a good choice for the next generation. In this study the thermodynamic model for thermodynamic parameters of a spark ignition engine with a combined fuel methane (C2H6O) and ethanol (CH4) will be discussed. The thermodynamic parameters including temperature and pressure inside the cylinder engine, output power, heat transfer and heat dissipation due to leakage in the cylinder wall. to simulate the engine, the governing equations for modeling the combustion zone is used. This relationship has become in MATLAB code and end up with the plot are analyzed. The results suggest that adding higher percentages of ethanol to methane, increasing amounts of pressure inside the cylinder, output power and heat (in the power) comes. This is despite the fact that pure methane leakage through the lowest and the highest temperature in the area of energy waste is burned. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسن زمانی | hassan zamani esfahan اصفهان- داران- بلوار طالقانی کوچه شمشاد-پلاک 10
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jeed.iaud.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-85-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1925/article-1925-347972.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
ترمودینامیک |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|