این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱-۱۷

عنوان فارسی بررسی نقش رهبری متعالی بر عملکرد سازمانی با میانجی‌گری مزیت رقابتی
چکیده فارسی مقاله سازمان‌ها برای مصون ماندن از امواج سهمگین محیطی و نیز سازگاری با الزام‌های رقابتی چاره‌ای جز کسب و تداوم مزیت رقابتی پایدار ندارند. رهبری متعالی پارادایم جدیدی در حوزه رهبری و مدیریت است و بهترین شیوه برای برخورد با محیط‌های پرتلاطم، متغیر و پویای امروزی و کسب مزیت رقابتی پایدار است. از این رو هدف مقاله حاضر شناسایی تأثیر رهبری متعالی بر عملکرد سازمانی با میانجی‌گری مزیت رقابتی در شرکت‌های کوچک و متوسط مواد غذایی تهران است. تجزیه تحلیل از طریق روش معادلات ساختاری و با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از 195 پرسشنامه بازگردانده شده به‌وسیله پاسخ‌دهندگان صورت گرفت. نتایج نشان می‌دهد که رهبری متعالی بر عملکرد سازمانی، رهبری متعالی بر مزیت رقابتی و مزیت رقابتی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رهبری متعالی، مزیت رقابتی، عملکرد سازمانی،

عنوان انگلیسی Studying Role and Effects of Transcendental Leadership on Organizational Performance Considering Competitive Advantage
چکیده انگلیسی مقاله Organizations have no choice but gaining and maintaining sustainable competitive advantage to remain safe from competitive environment’s surges and be consistent with the requirements of the environment. Transcendental leadership is a new paradigm in management and leadership that is one of the best ways to deal with turbulent environments. This paper aims to recognize the effect of transcendent leadership on organizational performance with the mediating role of competitive advantage in food industry SMEs in Tehran. Data gathered based on 195 questionnaires and analyzed using Structural equation technique. Results show that transcendent leadership has a positive effect on both competitive advantage and organizational performance and competitive advantage has a positive effect on organizational performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن اکبری |
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

هانی نیکوکار |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

محمد اسماعیل زاده |
دانشجوی دکتری سیاست گذاری علم و فناوری، دانشکده مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_15667_b68d4a1a6251e121c629280e01c068aa.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-345859.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات