این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 شهریور 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۲، شماره ۱۲۸، صفحات ۱-۲۶
عنوان فارسی
طراحی مدل تحول دیجیتال در اکوسیستم کسبوکار صنایع فولاد
چکیده فارسی مقاله
مطالعه حاضر با هدف طراحی مدل تحول دیجیتال در اکوسیستم کسب
وکار صنایع فولاد انجام شد. جامعه مشارکت
کنندگان بخش کیفی شامل اساتید مدیریت و مدیران صنعت فولاد کشور است که بیست نفر به شیوه نمونه
گیری نظری انتخاب شدند مصاحبه
ها تا دستیابی به اشباع نظری ادامه یافت. جامعه آماری بخش کمی شامل مدیران و کارشناسان صنعت فولاد کشور است که با روش تحلیل توان کوهن، حجم نمونه 140 نفر برآورد شد و نمونه
گیری با روش تصادفی ساده انجام گردید. ابزار گردآوری داده
ها، مصاحبه نیم
ساختاریافته و پرسشنامه محقق
ساخته بود. تحلیل داده
ها در بخش کیفی با روش تحلیل کیفی مضمون و در بخش کمی با روش حداقل مربعات جزئی انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد عوامل اکوسیستم کسب
وکار، بستر
های سخت
افزاری، بستر
های نرم
افزاری و عوامل مدیریتی بر توسعه استراتژی تحول دیجیتال تاثیر می
گذارند. توسعه استراتژی تحول دیجیتال بر تحول دیجیتال صنعت فولاد اثرگذاشته و مولفه مذکور با اثرگذاری بر نوآوری دیجیتال و ارتباطات دیجیتال با مشتریان، به عملکرد نوآورانه، عملکرد اجتماعی و عملکرد بازاریابی منجر می
شود. از طریق بهبود عملکرد نوآورانه، عملکرد اجتماعی و عملکرد بازاریابی در نهایت دستیابی به عملکرد مالی میسر می
گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحول دیجیتال / اکوسیستم کسبوکار / صنعت فولاد کشور،
عنوان انگلیسی
Designing a Digital Transformation Model in the Business Ecosystem of Steel Industries
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted with the aim of designing a digital transformation model in the steel industry business ecosystem. This study is a cross-sectional survey research in terms of the applied-developmental goal, in terms of the method and time frame of data collection, and in terms of the research design, it is a mixed research. The community of participants of the qualitative section includes management professors and managers of the country’s steel industry, 20 of whom were selected through theoretical sampling. The interviews continued until theoretical saturation was achieved. The statistical population of the quantitative part includes the managers and experts of the country’s steel industry, the sample size was estimated to be 140 people using the Cohen’s power analysis method, and the sampling was done using a simple random method. The data collection tools were semi-structured interviews and researcher-made questionnaires. Data analysis was done in the qualitative part with thematic qualitative analysis method and in the quantitative part with the partial least squares method. The results of the research showed that business ecosystem factors, hardware platforms, software platforms and management factors affect the digital transformation strategy. The digital transformation strategy has an effect on the digital transformation of the steel industry, and the aforementioned component, by influencing digital innovation and digital communication with customers, leads to innovative performance, social performance, and marketing performance. Through the improvement of innovative performance, social performance and marketing performance, it is finally possible to achieve financial performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تحول دیجیتال / اکوسیستم کسبوکار / صنعت فولاد کشور
نویسندگان مقاله
پریسا کرمی نیا |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
علی رجب زاده قطری |
استاد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
محمود دهقان نیری |
دانشیار، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_720515_8897cc74b78f928a09ba6be0e7ec94d9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات