این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 3 آذر 1404
مجله علوم اعصاب شفای خاتم
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بازی تراپی بصری (VGT) و تاثیر آن بر روی حافظه
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
بازیها زمانی موفقیت قابل توجهی از خود نشان میدهند که به طور هدفمند برای مقابله با مشکل خاص یا نیازهای آموزشی ایجاد شوند. در نتیجه، تحقیقات اخیر بر کاوش پسزمینه یک بازی متمرکز شده است که درمان منطقی بصری را در خود جای داده است. این تحقیق از روش بررسی ریتمهای مغز و تغییرات آنها از طریق رفتار بصری استفاده میکند، که منجربه توسعه یک بازی به نام بازی درمانی بصری (VGT) میشود که ممکن است مزایای درمانی ارائه دهد.
مواد و روشها:
روش اکتشافی- آزمایشگاهی و همچنین توصیفی- پیمایشی است که با طراحی آزمایشگاهی از طریق طراحی وب بازی آزمودنیها مورد آزمون قرار گرفت. پس از بررسی قابلیت بازی بهعنوان ابزار اندازهگیری از طریق ردیابی چشم و الکتروانسفالوگرافی، نمونه ای متشکل از 457 شرکت کننده با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. معیارهای کلیدی تجزیه و تحلیل شده شامل شاخص امتیاز حافظه، امتیاز تشخیص تصویر و زمان پاسخ حافظه بود. جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها به صورت آنلاین انجام شد و همبستگی بین عملکرد بازی و معیارهای حافظه با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون در محیط نرم افزار MINITAB 18 ارزیابی شد.
یافتهها:
یافتهها نشان داد که بین تعداد دورهای بازی تکمیل شده و نمره حافظه و نمره تشخیص تصویر همبستگی معنیداری وجود دارد، که نشان میدهد افزایش درگیری با بازی تأثیر مثبتی بر این اقدامات شناختی داشته است. با این حال، هیچ ارتباط معنیداری بین زمان پاسخ حافظه و نمره حافظه مشاهده نشد.
نتیجهگیری:
VGT پتانسیل قابل توجهی برای بهبود و تقویت حافظه دارد. اثربخشی آن ریشه در ادغام رویکردهای مبتنی بر مطالعه و الگوهای بصری با دقت طراحی شده دارد، که نشان داده شده است بر فعالیت امواج مغزی، به ویژه بر روی افزایش قدرت تتا تأثیر میگذارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ساکادها، فناوری ردیابی چشم، الکتروانسفالوگرافی
عنوان انگلیسی
Visual Game therapy (VGT) and its effect on memory
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Games have demonstrated significant success when they are purposefully created to tackle particular issues or educational needs. Consequently, recent research has focused on exploring a background game that incorporates visual logic therapy. This investigation employs the methodology of examining brain rhythms and their alterations through visual behavior, leading to the development of a game known as Visual Game Therapy (VGT), which may offer therapeutic benefits.
Materials and Methods:
The method is exploratory-laboratory as well as descriptive-survey, which was tested with the design of the laboratory through the design of the web game of the subjects. After checking the ability of the game as a measurement tool through eye tracking and electroencephalography. A sample of 457 participants was recruited using the snowball sampling method. Key metrics analyzed included memory score index, image recognition score, and memory response time. Data collection and analysis were conducted online, with correlations between game performance and memory metrics evaluated using the Pearson Correlation test in the MINITAB 18 software environment.
Results:
The findings revealed a significant correlation between the number of game rounds completed and both the memory score and image recognition score, indicating that increased engagement with the game positively influenced these cognitive measures. However, no significant correlation was observed between memory response time and memory score.
Conclusion:
VGT offers significant potential for improving and strengthening memory. Their effectiveness is rooted in the integration of study-based approaches and carefully designed visual patterns, which have been shown to influence brainwave activity, particularly by enhancing Theta power.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Saccades, Eye-Tracking Technology, Electroencephalography
نویسندگان مقاله
داود ساده | Davoud Sadeh
Department of Business Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کامبیز حیدرزاده | kambiz Heidarzadeh
Department of Business Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
عباس اسدی | abas asadi
Department of Marketing Management, Varamin-Pishva Branch, Islamic Azad University, Varamin, Iran
گروه مدیریت بازاریابی، واحد ورامین-پیشوا، دانشگاه آزاد اسلامی، ورامین، ایران
کورش پارسامعین | Koroush Parsa Moein
Department of Educational Sciences, Roudhen Branch, Islamic Azad University, Roudhen, Iran
گروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
نشانی اینترنتی
http://shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-463-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تحقیقات پایه در علوم اعصاب
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات