سیاست گذاری اقتصادی، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۳۱-۵۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Survey on habit formation, durability and envious in Intertemporal consumption of Iranian households by Hansen’s GMM approach
چکیده انگلیسی مقاله This article, investigates habit formation, durability and envious phenomenon in consumption expenditures of Iranian households. For empirical study, at first, we constructed two weighted portfolio of the main assets return that households hold them. Then, by using generalized method of moments, we examined some models with habit formation, durability and envious effects in pattern of households’ consumption for 1979-2012period. The results show that for semi-durable goods, the effect of habit persistence dominates the effect of durability in consumption expenditures and for durable goods vice versa. Also, For semi durable and durable goods the effect of durability dominated the effect of habit formation. Furthermore, the results indicate that coefficient of envious effect is about 65 percent. This evidence shows that relative consumption is important for Iranian households.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا روشن |
دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)

مصیب پهلوانی |
دانشیار اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)

محمد نبی شهیکی تاش | mohammad nabi shahiki tash
استادیار اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات