این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاست گذاری اقتصادی، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی How promoting competitiveness in Iran’s industry: Case of Iran’s “Tire Industry”
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to explain the pathways to improve the competitiveness in Iran’s industry with focus on Tire industry. ”Nelson-Winter” is a considerable pattern in the field of prompting competitiveness in the last two decades. This pattern focuses on the concept of technology and firm’s organization as basic information which conforms to new institutional approach.The evaluation performed using the model of Nelson-Winter in the Tire industry shows that pathway to promote the competitiveness is only possible by technology inclusive innovation and imitation, and this would be possible by improving the environment for growth of science and inter-firm relation, besides it is important to consider to scale by merging firms together in Tire industry.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید نایب |
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)

فرشاد مومنی |
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات