این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 23 آبان 1404
آینه معرفت
، جلد ۲۴، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
پلاگیوس و گناهکار بودن نوزادان در اندیشه آگوستین
چکیده فارسی مقاله
در اندیشهِ آگوستینْ طبیعت انسان بواسطه گناه نخستینْ بیمار است و این بیماری اراده انسان را نیز دستخوش عدم توانایی برای رستگاری و نیز انجام اعمال خیر کرده است و لذا محتاج به عاملی بیرونی برای تقویت است و آن فیض است. نتیجه این اعتقاد آگوستین این است که در این بین نوزادان بواسطه تولد جسمانی گناهکار هستند. در این بین، پلاگیوس معتقد است که رویکرد آگوستین تالی فاسدهایی را به دنبال دارد که باعث خدشه به لوازمِ اصول اعتقادیِ مسیحیت میشود: اولاً موجب سلب صفت عدل و قدرت از خدا میشود، درحالی که کتاب مقدس خدا را عادل برمیشمرد و در پیِ عادلشمردگیِ انسان است و ثانیاً باعث تفسیری ناروا از فیض میشود که سایر ساحتهای درونی انسان را به چالش کشیده و به نوعی ناکارآمدی تنزل میدهد. لذا پلاگیوس برای حل این مشکلْ ابتدا اراده انسان را آزادْ و در گام بعدی طبیعت انسان را پاک معرفی کرده و به تبیین آنها میپردازد و با رویکردی آریوسی ابتدا به تبیین فیض میپردازد و با تفسیر آگوستین از پولس به مقابله برمیخیزد و شواهد آگوستین از کتاب مقدس را نیز استعاری میداند و در نتیجه نوزادان را عاری از هرگونه گناه اعلام میکند. در این پژوهش قصد داریم به گونه توصیفی-تحلیلی و با مراجعه به منابع اصیلْ به بررسی این مسئله بپردازیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آگوستین،پلاگیوس،اراده،گناه،فیض،نوزادان،مسیح،
عنوان انگلیسی
Pelagius and the sinfulness of infants in Augustine's thought
چکیده انگلیسی مقاله
In Augustine's thought, human nature is diseased due to the first sin, and this disease has made the human will incapable of salvation and doing good deeds, and therefore it needs an external factor to strengthen it, and that is grace. The result of Augustine's belief is that in the meantime, infants are sinful by physical birth. In the meantime, Pelagius believes that Augustine's approach leads to corruptions that harm the basic principles of Christianity: First, it deprives God of the attributes of justice and power, while the Bible makes God righteous. It counts and seeks the justification of man, and secondly, it causes an improper interpretation of grace, which challenges other inner areas of man and degrades him to a kind of inefficiency. Therefore, in order to solve this problem, Pelagius first introduced the human will as free, and in the next step, the human nature as pure, and explains them, and with an Arian approach, he first explains grace and confronts Augustine's interpretation of Paul. And Augustine's evidence from the Bible is also metaphorical, and as a result, he declares babies free from any sin. In this research, we intend to investigate this issue in a descriptive-analytical way and by referring to original sources.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آگوستین,پلاگیوس,اراده,گناه,فیض,نوزادان,مسیح
نویسندگان مقاله
سحر کاوندی |
استاد گروه فلسفه، دانشکدهی علوم انسانی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران.
علی مرادی |
دانشجوی دکترای فلسفه و کلام اسلامی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
محسن جاهد |
دانشیار گروه حکمت و کلام، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jipt.sbu.ac.ir/article_104972_32e5604e5ff074506ce88293cc0f2112.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات