این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 30 آبان 1404
مجله علوم اعصاب شفای خاتم
، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۵۳-۶۲
عنوان فارسی
تأثیر سیستم مدیریت کیفیت بر درمان بیمار محور در یک مرکز درمان ناباروری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: درمان بیمار محور میزان تعامل بین پزشکان و بیمار است که نیاز به دید و درکی از بیمار بهعنوان یک انسان علاوه بر بیماری دارد. از آنجایی که هدف از ایجاد سیستمهای مدیریت کیفیت، پاسخگویی، شفافیت و عدالت است، این مطالعه بهمنظور بررسی تأثیر سیستم مدیریت کیفیت در درمان بیمار محور انجام شد. مواد و روشها: جامعۀ مورد مطالعه شامل تمام بیماران در مرکز درمان ناباروری با حجم نمونۀ 384 نفر به واسطۀ روش مورگان به دست آمد. پرسشنامۀ تأیید شدۀ درمان بیمار محور -ناباروری با 45 سؤال در 8 بعد، دسترسی (2 سؤال)، اطلاعات و توضیحات (12 سؤال)، مهارتهای ارتباطی کارکنان (6 سؤال)، مشارکت در درمان (3 سؤال)، احترام به ارزش ها و نیازها (6 سؤال)، مدت درمان (6 سؤال)، کارکنان واجد شرایط (6 سؤال) و سازماندهی مراقبت (4 سؤال) اندازهگیری شد. بعد از استقرار سیستم مدیریت کیفیت، همان پرسشنامه دوباره استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که تفاوت معنیداری در هیچ یک از ابعاد درمان بیمار محور قبل و بعد از استقرار سیستم مدیریت کیفیت وجود ندارد. نتیجهگیری: سیستم مدیریت کیفیت در درمان بیمار محور موثر نیست و باید در کنار سایر مدلهای کیفیت استفاده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Effect of Quality System Management on Patient Centeredness in an Infertility Care Center
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Patient centeredness care is the extent of interaction between physicians and patient that requires vision and understanding of the patient as a person in addition to the illness. Since the aim of establishing quality management systems is accountability, transparency, and justice, this study was aimed to assess the impact of quality management system on patient centeredness. Materials and Methods: The study population included all patients at infertility care center with a sample size of 384 cases obtained from Morgan method. The confirmed patient centeredness questionnaire-infertility with 45 questions in 8 aspect, access (2 questions), information and explanations (12 questions), communication skills of employees (6 questions), participation in treatment (3 questions), respect for the values and needs (6 questions), duration of treatment (6 questions), qualified staff (6 questions), and organization of care (4 questions) was measured. After the establishment of quality management system, the same questionnaire was applied again. Results: The results showed that there is no significance difference at any dimension of patient centeredness before and after establishment of quality system management. Conclusion: The quality management system is not effective on patient-centered treatment and should be used alongside other quality models.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد وثوق تقی دیزج | ahmad vosough taghi dizaj
department of reproductive imaging, reproductive biomedicine research center, royan institute, acecr, tehran, iran
گروه تصویر برداری تولید مثل، مرکز تحقیقات زیست پزشکی تولید مثل، پژوهشگاه رویان، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه رویان (Royan institute)
اکرم بنی اسدی | akram baniasadi
department of health management and economics, school of public health, tehran university of medical sciences,tehran, iran
گروه مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
زهرا عزآبادی | zahra ezabadi
department of epidemiology and reproductive health, reproductive epidemiology research center, royan institute, acecr, tehran, iran
گروه اپیدمیولوژی و سلامت باروری، مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی باروری، پژوهشگاه رویان، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه رویان (Royan institute)
بهناز کرمانی | behnaz kermani
office of vice-chancellor for management and resources development, iran university of medical sciences, tehran, iran
دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی ایران (Iran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-24-694&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/337/article-337-332144.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات