این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 5 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۱۲، شماره ۴۴، صفحات ۴۰۹-۴۳۸
عنوان فارسی
تبیین و تحلیل مؤلفههای رهبری تحولآفرین با رویکرد دینی در دانشگاه اسلامی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
پژوهش حاضر با هدف تبیین و تحلیل مؤلفههای رهبری تحولآفرین با رویکرد دینی دردانشگاه اسلامی انجام شد.
روش:
روش این پژوهش کیفی بود و با رویکرد تحلیل مضمون به منظور استخراج مضامین مورد نیاز از منابع دینی مرتبط با رهبری انجام گرفت. منابع مورد مطالعه این تحقیق شامل کتب(قرآن کریم و نهجالبلاغه) و مقالات در حوزۀ اسلامی و سیرۀ معصومین(ع) بود و نیز کتب و مقالات علمی در حوزه مذکور بودند.
یافتهها:
در مرحلۀ نخست، کدگذاری توصیفی به عنوان مضامین پایهای صورت گرفت و در مرحلۀ کدگذاری تفسیری، مضامین پایهای طبقهبندی شدند که آنها را مضامین سازماندهنده گویند. آخرین مرحله، تعیین مضمون فراگیر بود که تمامی مضامین پیشگفته را در بر میگرفت. در نهایت، این پژوهش منجر به شناسایی 89 مضمون توصیفی و 23 مضمون سازماندهنده و هشت مضمون فراگیر شد.
نتیجهگیری:
بسیاری از مناقشات، سوء تفاهمات، کمکاریها و فرار از اجرای خوب و کیفی کارها، نتیجه انتخاب نادرست مدیران و رهبران سازمانها شناخته شد و بیان شد که قطعاً مدیری که با الگو قرار دادن پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) به مؤلفههای رهبری تحولآفرین(عدالتمحوری، روحیۀ کار تیمی، حمایت و همدلی، اعتدال، مشورتپذیری، تخصصگرایی، سعۀ صدر و ارزشهای اخلاقی) توجه کند، به موفقیتی چشمگیر خواهد رسید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رهبری تحولآفرین، مدیریت دینی، حمایت و همدلی، دانشگاه اسلامی،
عنوان انگلیسی
تبیین و تحلیل مؤلفههای رهبری تحولآفرین با رویکرد دینی در دانشگاه اسلامی
چکیده انگلیسی مقاله
هدف:
پژوهش حاضر با هدف تبیین و تحلیل مؤلفههای رهبری تحولآفرین با رویکرد دینی دردانشگاه اسلامی انجام شد.
روش:
روش این پژوهش کیفی بود و با رویکرد تحلیل مضمون به منظور استخراج مضامین مورد نیاز از منابع دینی مرتبط با رهبری انجام گرفت. منابع مورد مطالعه این تحقیق شامل کتب(قرآن کریم و نهجالبلاغه) و مقالات در حوزۀ اسلامی و سیرۀ معصومین(ع) بود و نیز کتب و مقالات علمی در حوزه مذکور بودند.
یافتهها:
در مرحلۀ نخست، کدگذاری توصیفی به عنوان مضامین پایهای صورت گرفت و در مرحلۀ کدگذاری تفسیری، مضامین پایهای طبقهبندی شدند که آنها را مضامین سازماندهنده گویند. آخرین مرحله، تعیین مضمون فراگیر بود که تمامی مضامین پیشگفته را در بر میگرفت. در نهایت، این پژوهش منجر به شناسایی 89 مضمون توصیفی و 23 مضمون سازماندهنده و هشت مضمون فراگیر شد.
نتیجهگیری:
بسیاری از مناقشات، سوء تفاهمات، کمکاریها و فرار از اجرای خوب و کیفی کارها، نتیجة انتخاب نادرست مدیران و رهبران سازمانها شناخته شد و بیان شد که قطعاً مدیری که با الگو قرار دادن پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) به مؤلفههای رهبری تحولآفرین(عدالتمحوری، روحیۀ کار تیمی، حمایت و همدلی، اعتدال، مشورتپذیری، تخصصگرایی، سعۀ صدر و ارزشهای اخلاقی) توجه کند، به موفقیتی چشمگیر خواهد رسید.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رهبری تحولآفرین, مدیریت دینی, حمایت و همدلی, دانشگاه اسلامی
نویسندگان مقاله
سیدمهدی ویسه |
دانشیار، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام. ایلام، ایران
فاطمه فاضلپور |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام. ایلام، ایران
وحید نجفزاد |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام. ایلام، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_955_83d275647101bfe08fde8c3941f11872.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات