این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۱۷۱-۱۸۸

عنوان فارسی تأثیر ارزش‌های مصرف بر قصد خرید (مورد مطالعه همراه اول و ایرانسل)
چکیده فارسی مقاله رفتار مصرف‌کننده موضوعی بحث‌انگیز و چالشی است که در برگیرندۀ افراد و آنچه خرید می‌کنند، چرا و چگونگی خرید آن‌ها، بازاریابی و آمیزۀ بازاریابی و بازار است. در این عصر انسان صرفاً به عنوان عامل مصرف ارزش خلق شده توسط تولیدکنندگان بشمار نمی‌رود بلکه نقش غیرقابل انکاری در چرخۀ تولید داشته و به واسطۀ مصرف به دنبال تولید هویت، تصور، معنا، ارزش و تجربه است. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و اینکه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ارزش‌های مصرف بر قصد خرید کاربران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می‌پردازد. این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی- توسعه‌ای و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از شاخه همبستگی است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه استاندارد، داده‌ها جمع‌آوری و از طریق آزمون‌های آماری در قالب نرم‌افزارهای SPSS و SmartPLS تجزیه و تحلیل گردید. جامعه آماری این تحقیق مشتریان اپراتورهای تلفن همراه هستند و نمونه آماری، از طریق فرمول تعیین حجم نمونه جامعه نامحدود تعیین شد. نتایج تحلیل داده‌ها حاکی از آن است که ارزش‌های مصرف خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه بر قصد خرید مشتریان تأثیر دارد. همچنین از میان مؤلفه‌های ارزش‌های مصرف، ارزش کارکردی و ارزش وضعیتی تأثیر معنی‌داری را بر قصد خرید دارند ولی تأثیر ارزش اجتماعی، احساسی و شناختی بر قصد خرید تأیید نشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش‌های مصرف، رفتار مصرف‌کننده، قصد خرید،

عنوان انگلیسی The impact of consumption values on purchase intention (Case Study: Hamrahe Aval and Irancell)
چکیده انگلیسی مقاله Consumer behavior is a controversial and challenging issue that includes people, what they are buying, why and how they buy them, marketing and combination of marketing and market. In the present era, man is not considered as merely a consumer of the created-value by the producers, but has rather an undeniable role in production cycle and through this seeks to gain identity, imagination, sense, value and experience. Thus, regarding the significance of the topic and the small amount of research done on the on it so far, present study examined the impact of consumption values on purchase intention. In terms of aim, this study is application–development and in terms of data collection procedures is a description of the correlation’s branch. To collect data, this study used a standard questionnaire, and the data was then analyzed through statistical tests in SPSS and SmartPLS software. Statistical population and sample clients were users of two Iraninan mobile operators, Hamrah Aval and Irancell . Size of the sample was determined using indefinite population formula. The results of data analysis indicate that the consumption value of services provided by the mobile operators will have an influence on customers' purchase intention. In addition, among factors of consumption values, functional and conditional values have significant effects on purchase intention; however, the impact of social, emotional and epistemic values on purchase intention was not confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله consumption values, Consumer behavior, purchase intention

نویسندگان مقاله مهدیه منصوری |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

اسداله کردناییج |
دانشیار گروه مدیریت بارزگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
دانشیار گروه مدیریت بارزگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_16217_1710a16389d16185d55b43b6aadb536e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-322325.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات