این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۶، شماره ۲۰، صفحات ۳۴۱-۳۵۶

عنوان فارسی هوش اجتماعی، رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ بین هوش اجتماعی، رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران استان ایلام بوده است. روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش، شامل دانشجویان آموزشکدۀ فنی دختران ایلام در سال تحصیلی94-1393 است که تعداد 221 نفر از آنها با استفاده از فرمول کوکران به صورت تصادفی انتخاب شدند. یافته‌ها: نتایج پژوهش حاکی از آن است که: بین ابعاد هوش اجتماعی و خودکارامدی جمعی دانشجویان، بین ابعاد هوش اجتماعی و رفتار مدنی- تحصیلی دانشجویان و بین رفتار مدنی- تحصیلی و خودکارامدی جمعی دانشجویان، رابطۀ معناداری وجود دارد. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل نشان می‌دهد که بهره‌مندی دانشجویان از هوش اجتماعی، بر کارامدی جمعی و میزان همکاری آنها در جمع و نیز سطح بهره‌مندی آنان از رفتار متمدن تحصیلی تأثیرگذار است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش اجتماعی، رفتار مدنی- تحصیلی، خودکارامدی جمعی، دانشجویان،

عنوان انگلیسی Social Intelligence, Civilized-Educational Behavior and Collective Self Efficiency of Students
چکیده انگلیسی مقاله Objectives: The main purpose of this study is to explain the relationship between social intelligence and civil-educational behavior, collective efficacy on students in girls Technical Institute in Ilam province. Method: 520 female students from technical institute in ilam province took part in this study from which 221 were randomly selected using Morgan sampling method. This study is an applied and descriptive survey to evaluate the normal distribution of data variables Klvmvgraf Smirnov test was used and to determine relationships between variables the Spearman correlation coefficient was applied. Result: The results of the present survey show significant relationship between social intelligence and collective efficacy of students. Also there is relationship between students' social intelligence and civil educational behavior and there is significant relationship between social self efficacy of students and civil –educational behavior. Conclusion: the author concludes that student's social intelligence has affect on social efficacy collaboration and civil –educational behavior
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زینب طولابی |
دکترای مدیریت آموزشی، استادیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ایلام (Ilam university)

مهتاب زارعی |
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ایلام
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام (Islamic azad university of ilam)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات