این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 15 آذر 1404
اندیشه نوین دینی
، جلد ۲۰، شماره ۷۷، صفحات ۸-۰
عنوان فارسی
ابعاد تحول دانش کلام درعملکرد متکلمان معاصرمدرسۀ قم
چکیده فارسی مقاله
تحول به معنای تغییر یافتن وبه شکل دیگری درآمدن است، فعالیت وتلاشی مستمر برای تامین اهدافی درمسیر اصلاح ، روزآمد کردن و کاربردی سازی و ارتقاء از جایگاه کنونی به موقعیتی برتر و بالاتر است تحول در هر دانشی از جمله دانش کلام نشانگر حضور فعال آن در حیات بشری و ارائه طرح و ایده برای حل مسائل و مشکلات فکری، اجتماعی و سیاسی وتولید معرفت دینی ناظر به نیازهای روز و همگام با آن است. عملکرد متکلمان معاصر مدرسۀ قم زمینه ساز تحقق مراتب ومراحلی از تحول دانش کلام در هفت محور و بُعد مدیریتی ، روشی، پژوهشی، محتوایی ، اهداف وغایات شد.این نوشتار که ازجهت روشی کتابخانهای و ازجهت ماهیت اکتشافی وتوصیفی است، عملکرد متکلمان مدرسه قم درسده اخیر در تحول دانش کلام و رشد و ارتقای دینپژوهی در جامعه را بررسی وتحلیل کرده و ضمن یادآوری برخی کاستیها و آسیبها به بیان بایسته های دیگری برای تحقق فرایند بهتر تحول این دانش پرداخته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
،دانش کلام،ابعاد تحول،مدرسۀ قم،متکلمان معاصر،کلام جدید،کلام قدیم،-،-،-،--،-،-،-،-،-،-
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-
نویسندگان مقاله
محمد صفر جبرئیلی | mohammadsafar mohammadsafar
-
دانشیار گروه کلام و الهیات نوین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی، قم، ایران.
نشانی اینترنتی
http://andishe.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-408-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
کلام جدید
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات