این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اندیشه نوین دینی، جلد ۲۰، شماره ۷۷، صفحات ۸-۰

عنوان فارسی ابعاد تحول دانش کلام درعملکرد متکلمان معاصرمدرسۀ قم
چکیده فارسی مقاله تحول به معنای تغییر یافتن وبه شکل­ دیگری درآمدن است، فعالیت وتلاشی مستمر برای تامین اهدافی درمسیر اصلاح ، روزآمد کردن و کاربردی سازی و ارتقاء از جایگاه کنونی به موقعیتی برتر و بالاتر است   تحول در هر دانشی از جمله دانش کلام  نشانگر حضور فعال آن در حیات بشری و ارائه طرح و ایده برای حل مسائل و مشکلات فکری، اجتماعی و سیاسی وتولید معرفت دینی ناظر به نیازهای روز و همگام با آن است. عملکرد متکلمان معاصر مدرسۀ قم زمینه ساز تحقق مراتب ومراحلی از تحول دانش کلام در هفت محور و بُعد مدیریتی ، روشی، پژوهشی، محتوایی ، اهداف وغایات شد.این نوشتار که ازجهت روشی کتابخانه­ای و ازجهت ماهیت اکتشافی وتوصیفی است، عملکرد متکلمان مدرسه قم درسده اخیر در تحول دانش کلام و رشد و ارتقای دین‌پژوهی در جامعه را بررسی وتحلیل کرده و ضمن یادآوری برخی کاستی‌ها و آسیب‌ها  به بیان بایسته های دیگری  برای تحقق فرایند بهتر تحول این دانش پرداخته است.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ،دانش کلام،ابعاد تحول،مدرسۀ قم،متکلمان معاصر،کلام جدید،کلام قدیم،-،-،-،--،-،-،-،-،-،-

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله -
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله -,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-

نویسندگان مقاله محمد صفر جبرئیلی | mohammadsafar mohammadsafar
-
دانشیار گروه کلام و الهیات نوین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی، قم، ایران.


نشانی اینترنتی http://andishe.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-408-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کلام جدید
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات