این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
رتبهبندی شاخصهای بازدارنده از تخلفات اداری با رویکرد آموزههای اسلامی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
چکیده فارسی مقاله
هدف:
هدف از تحقیق حاضر، رتبهبندی شاخصهای بازدارنده از تخلفات اداری با رویکرد آموزههای اسلامی با استفاده از تکنیک AHP در میان کارکنان سازمان تأمین اجتماعی تهران بزرگ بوده است.
روششناسی:
روش پژوهش آمیخته (کیفی و کمی) و از نوع اکتشافی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش کیفی تحقیق، شامل متون اسلامی (موردی کتاب نهجالبلاغه) بوده و در بخش کمی، شامل مدیران، سرپرستان و کارشناسان مبارزه با تخلفات اداری سازمان تأمین اجتماعی تهران بزرگ به تعداد 245 نفر بود که حجم نمونه کمی با استفاده از جدول مورگان شامل 150 نفر تعیین شده است.
یافتهها:
بر اساس یافتههای تحلیلی، تعداد 348 تم فرعی با رعایت اصل معناشناسی، در سه سطح (پیشگیری، تعالی بخشی و مواجهه (درمان)) در خصوص بازدارندگی از تخلفات اداری استخراج گردید. در نهایت طی هماندیشی با خبرگان حوزوی، با توجه به همپوشانی مفاهیم، در 7 تم اصلی و 34 تم فرعی دستهبندی شدند.
نتیجه
گیری
:
در رتبهبندی معیارهای اصلی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP، معیار تعالی بخشی فضائل اخلاقی و معنوی (358/0) در رتبه اول، معیار ساز و کارهای حل کننده (215/0) در رتبه دوم، معیار ساز و کارهای ارزشیابی و نظارتی (137/0) در رتبه سوم، معیار ساز و کارهای گزینشی و بکارگماری (125/0) در رتبه چهارم، مردمداری و حسن معاشرت اجتماعی (062/0) در رتبه پنجم، ساز و کارهای ساختاری (056/0) در رتبه ششم و معیار پرهیز از ویژه خواهی (047/0) در جایگاه آخر قرار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تخلفات اداری، آموزههای نهجالبلاغه، بازدارندگی، پیشگیری، تعالی بخشی، مواجهه،
عنوان انگلیسی
رتبهبندی شاخصهای بازدارنده از تخلفات اداری با رویکرد آموزههای اسلامی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
چکیده انگلیسی مقاله
هدف:
هدف از تحقیق حاضر، رتبهبندی شاخصهای بازدارنده از تخلفات اداری با رویکرد آموزههای اسلامی با استفاده از تکنیک AHP در میان کارکنان سازمان تأمین اجتماعی تهران بزرگ بوده است.
روششناسی:
روش پژوهش آمیخته (کیفی و کمی) و از نوع اکتشافی استفاده شده است. جامعه آماری در بخش کیفی تحقیق، شامل متون اسلامی (موردی کتاب نهجالبلاغه) بوده و در بخش کمی، شامل مدیران، سرپرستان و کارشناسان مبارزه با تخلفات اداری سازمان تأمین اجتماعی تهران بزرگ به تعداد 245 نفر بود که حجم نمونه کمی با استفاده از جدول مورگان شامل 150 نفر تعیین شده است.
یافتهها:
بر اساس یافتههای تحلیلی، تعداد 348 تم فرعی با رعایت اصل معناشناسی، در سه سطح (پیشگیری، تعالی بخشی و مواجهه (درمان)) در خصوص بازدارندگی از تخلفات اداری استخراج گردید. در نهایت طی هماندیشی با خبرگان حوزوی، با توجه به همپوشانی مفاهیم، در 7 تم اصلی و 34 تم فرعی دستهبندی شدند.
نتیجه
گیری
:
در رتبهبندی معیارهای اصلی با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP، معیار تعالی بخشی فضائل اخلاقی و معنوی (358/0) در رتبه اول، معیار ساز و کارهای حل کننده (215/0) در رتبه دوم، معیار ساز و کارهای ارزشیابی و نظارتی (137/0) در رتبه سوم، معیار ساز و کارهای گزینشی و بکارگماری (125/0) در رتبه چهارم، مردمداری و حسن معاشرت اجتماعی (062/0) در رتبه پنجم، ساز و کارهای ساختاری (056/0) در رتبه ششم و معیار پرهیز از ویژه خواهی (047/0) در جایگاه آخر قرار دارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تخلفات اداری, آموزههای نهجالبلاغه, بازدارندگی, پیشگیری, تعالی بخشی, مواجهه
نویسندگان مقاله
محمد جلال کمالی |
استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
آمنه فیروزآبادی |
استادیار، گروه علوم اجتماعی، واحد بردسیر، دانشگاه آزاد اسلامی، بردسیر، ایران
سنجر سلاجقه |
دانشیار، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
یاسر سالاری |
استادیار، گروه الهیات و معارف اسلامی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
علیرضا نجفی تیرتاشی |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه ازاد اسلامی، کرمان، ایران
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_929_167f2fc742831d26489fbf5c56b3e741.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات