این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 9 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۷۱۳-۷۳۹
عنوان فارسی
واکاوی پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای برخط آزاد انبوه (موک) در دانشگاه پیامنور
چکیده فارسی مقاله
هدف:
مقاله حاضر با هدف شناسایی پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای برخط آزاد انبوه (موک) در دانشگاه پیامنور انجام گرفته شد.
روش:
در این مقاله از روش تحقیق کیفی و رویکرد تحلیل محتوای کیفی جهت تحلیل دادهها استفاده شده است. مؤلفههای مورد استفاده بر اساس بررسی اسناد و مدارک و ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند شناسایی شدهاند. بهمنظور بررسی اسناد و مدارک و تحلیل یافتههای مصاحبه از روش تحلیل محتوای استقرایی در سه سطح باز، محوری و گزینشی استفاده شده است. برای شناسایی جامع ابعاد و مؤلفههای پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای موک در دانشگاه پیامنور، علاوه بر بررسی مطالعههای انجام شده در این زمینه، مصاحبهای نیمهساختارمند با 15 نفر از خبرگان حوزه در دورههای موک صورت گرفته شد.
یافتهها:
نتایج نشان داد که پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای موک در دانشگاه پیامنور شامل سه بعد اصلی: آمادگی روانشناختی و اجتماعی فراگیران و کادر آموزشی، بایستهای فرهنگی و اجتماعی دورههای موک و بسترسازی فرهنگی و اجتماعی دورههای موک در مسئولان دانشگاه پیامنور و جامعه؛ و 17 مؤلفه است.
نتیجهگیری:
نتایج پژوهش توجه مسئولان، متخصصان و دستاندرکاران طراحی و تولید دورههای موک را به زمینههای فرهنگی و اجتماعی لازم در سطح دوره، دانشگاه و جامعه بهمنظور موفقیت هر چه بیشتر این دورهها جلب میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پیشرانها، فرهنگی و اجتماعی، دورههای برخط آزاد انبوه (موک)،
عنوان انگلیسی
واکاوی پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای برخط آزاد انبوه (موک) در دانشگاه پیامنور
چکیده انگلیسی مقاله
هدف:
مقاله حاضر با هدف شناسایی پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای برخط آزاد انبوه (موک) در دانشگاه پیامنور انجام گرفته شد.
روش:
در این مقاله از روش تحقیق کیفی و رویکرد تحلیل محتوای کیفی جهت تحلیل دادهها استفاده شده است. مؤلفههای مورد استفاده بر اساس بررسی اسناد و مدارک و ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند شناسایی شدهاند. بهمنظور بررسی اسناد و مدارک و تحلیل یافتههای مصاحبه از روش تحلیل محتوای استقرایی در سه سطح باز، محوری و گزینشی استفاده شده است. برای شناسایی جامع ابعاد و مؤلفههای پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای موک در دانشگاه پیامنور، علاوه بر بررسی مطالعههای انجام شده در این زمینه، مصاحبهای نیمهساختارمند با 15 نفر از خبرگان حوزه در دورههای موک صورت گرفته شد.
یافتهها:
نتایج نشان داد که پیشرانهای فرهنگی و اجتماعی دورههای موک در دانشگاه پیامنور شامل سه بعد اصلی: آمادگی روانشناختی و اجتماعی فراگیران و کادر آموزشی، بایستهای فرهنگی و اجتماعی دورههای موک و بسترسازی فرهنگی و اجتماعی دورههای موک در مسئولان دانشگاه پیامنور و جامعه؛ و 17 مؤلفه است.
نتیجهگیری:
نتایج پژوهش توجه مسئولان، متخصصان و دستاندرکاران طراحی و تولید دورههای موک را به زمینههای فرهنگی و اجتماعی لازم در سطح دوره، دانشگاه و جامعه بهمنظور موفقیت هر چه بیشتر این دورهها جلب میکند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پیشرانها, فرهنگی و اجتماعی, دورههای برخط آزاد انبوه (موک)
نویسندگان مقاله
سکینه اشرفی |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. آدرس: دانشگاه پیام نور استان لرستان، واحد نوراباد، گروه علوم تربیتی
حمیدرضا آراسته |
دکتری مدیریت آموزش عالی، استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه مدیریت، دانشگاه خوارزمی تهران، ایران
حسنرضا زینآبادی |
دکتری مدیریت آموزشی، دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه مدیریت، دانشگاه خوارزمی تهران، ایران
حسین عباسیان |
دکتری مدیریت آموزشی، دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه مدیریت، دانشگاه خوارزمی تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_930_50b307e440578c7c029ff60efecd2da0.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات