این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۱۳، شماره ۴۶، صفحات ۳۵-۶۰

عنوان فارسی انگیزه‌های خانواده‌های تهرانی از تحصیل دانشجویان دختر خود در دانشگاههای تک‌جنسیتی (مورد مطالعه: دانشکدۀ رفاه)
چکیده فارسی مقاله هدف: این پژوهش با هدف بررسی انگیزه‌های خانواده‌های تهرانی از تحصیل دانشجویان دختر خود در دانشکدۀ تک‌جنسیتی رفاه صورت گرفته است. روش: روش پژوهش، کیفی و ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه بود که با 30 مورد از خانواده‌های دانشجویان دانشکدۀ رفاه که به صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند، مصاحبۀ عمیق صورت گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. یافته‌ها: پس از شناسایی و تجزیه و تحلیل گزاره‌ها، 102 مضمون پایه، 14 مضمون سازمان‌دهنده و چهار مضمون فراگیر طبقه‌بندی شدند. نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش در چهار دستۀ انگیزه‌های دینی، اجتماعی، آموزشی و روانی دسته‌بندی شدند. شرایط محیطی دانشکدۀ رفاه، عدم معاشرت دانشجویان با جنس مخالف، تقویت اعتماد به نقش و نیز تقویت باورهای دینی آنان، از جمله موارد مهم مدّ نظر خانواده‌های تهرانی بود. همچنین از دیدگاه خانواده‌ها، حضور دختران در دانشکدۀ مذکور می‌تواند بسیاری از زمینه‌های فردی و اجتماعی آنان را افزایش دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فرهنگ، انگیزه، دانشگاه تک‌جنسیتی، دانشکدۀ رفاه، تحلیل مضمون،

عنوان انگلیسی انگیزه‌های خانواده‌های تهرانی از تحصیل دانشجویان دختر خود در دانشگاههای تک‌جنسیتی (مورد مطالعه: دانشکدۀ رفاه)
چکیده انگلیسی مقاله هدف: این پژوهش با هدف بررسی انگیزه‌های خانواده‌های تهرانی از تحصیل دانشجویان دختر خود در دانشکدۀ تک‌جنسیتی رفاه صورت گرفته است. روش: روش پژوهش، کیفی و ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه بود که با 30 مورد از خانواده‌های دانشجویان دانشکدۀ رفاه که به صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند، مصاحبۀ عمیق صورت گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. یافته‌ها: پس از شناسایی و تجزیه و تحلیل گزاره‌ها، 102 مضمون پایه، 14 مضمون سازمان‌دهنده و چهار مضمون فراگیر طبقه‌بندی شدند. نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش در چهار دستۀ انگیزه‌های دینی، اجتماعی، آموزشی و روانی دسته‌بندی شدند. شرایط محیطی دانشکدۀ رفاه، عدم معاشرت دانشجویان با جنس مخالف، تقویت اعتماد به نقش و نیز تقویت باورهای دینی آنان، از جمله موارد مهم مدّ نظر خانواده‌های تهرانی بود. همچنین از دیدگاه خانواده‌ها، حضور دختران در دانشکدۀ مذکور می‌تواند بسیاری از زمینه‌های فردی و اجتماعی آنان را افزایش دهد.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فرهنگ, انگیزه, دانشگاه تک‌جنسیتی, دانشکدۀ رفاه, تحلیل مضمون

نویسندگان مقاله میثم فرخی |
دکترای فرهنگ و ارتباطات، دانشیار گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی، دانشکدۀ رفاه، تهران

سیما اسدی |
کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی، دانشکده رفاه، تهران


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_918_07aac4be1df9e0d08d921fe9307d9c57.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات