معماری و شهرسازی ایران، جلد ۱، شماره ۱۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تبيين راهكارهاي اجرايي دانشكده معماري پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران با تاكيد بر آسيب شناسي و ساماندهي كيفيت وضع موجود
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با توجه به تغييرات در ساختار مديريتي دانشكده هنرهاي زيبا كه منجر به تبديل وضعيت قبلي به پرديس گرديد و با هدف تهيه ي طرح جامعي كه در سه حوزه ي مديريت اجرايي، مياني و راهبردي در سه مرحله ي زماني گذشته، حال و آينده به منظور ترسيم نقشه ي راه در ساماندهي و توسعه ي كيفي پرديس هنرهاي زيبا باشد شكل گرفته است. اين نوشتار، به عنوان بخشي از طرح جامع ياد شده، با پرداختن به بازه ي زماني "حال " و "تبيين مشكل" به هدف ذكر شده پرداخته است. بر اين اساس روش پژوهش شامل راهبرد مشابه سازي همراه با راهكارهاي مصاحبه با اساتيد صاحب نظر و طرح پرسشنامه از دانشجويان دانشكده معماري و تحليل اين اطلاعات بوده و بر اين پايه، مصاحبه با اساتيد به صورت انتخاب تصادفي و طرح پرسشنامه نيز بر پايه ي مدل شبكه اي پايا و هدفمند كه براي طرح جامع طراحي شده بود و از ميان 111 دانشجو در مقاطع كارشناسي تا دكتري با ضريب روايی 0/83 (آلفای كرونباخ) صورت پذيرفته است. نتايج پژوهش نشان مي دهد اهداف سه گانه ي پژوهشي، آموزشي و كاربردي با عوامل پنجگانه ي سامانه ي آموزش عالي داراي شرايط مختلف ارتباط در طيفي پنج درجه اي مي باشند كه نيازمند جبران و يا تقويت در برخي شاخصه ها هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی تبيين راهكارهاي اجرايي دانشكده معماري پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران با تاكيد بر آسيب شناسي و ساماندهي كيفيت وضع موجود
چکیده انگلیسی مقاله پژوهش حاضر با توجه به تغييرات در ساختار مديريتي دانشكده هنرهاي زيبا كه منجر به تبديل وضعيت قبلي به پرديس گرديد و با هدف تهيه ي طرح جامعي كه در سه حوزه ي مديريت اجرايي، مياني و راهبردي در سه مرحله ي زماني گذشته، حال و آينده به منظور ترسيم نقشه ي راه در ساماندهي و توسعه ي كيفي پرديس هنرهاي زيبا باشد شكل گرفته است. اين نوشتار، به عنوان بخشي از طرح جامع ياد شده، با پرداختن به بازه ي زماني "حال " و "تبيين مشكل" به هدف ذكر شده پرداخته است. بر اين اساس روش پژوهش شامل راهبرد مشابه سازي همراه با راهكارهاي مصاحبه با اساتيد صاحب نظر و طرح پرسشنامه از دانشجويان دانشكده معماري و تحليل اين اطلاعات بوده و بر اين پايه، مصاحبه با اساتيد به صورت انتخاب تصادفي و طرح پرسشنامه نيز بر پايه ي مدل شبكه اي پايا و هدفمند كه براي طرح جامع طراحي شده بود و از ميان 111 دانشجو در مقاطع كارشناسي تا دكتري با ضريب روايی 0/83 (آلفای كرونباخ) صورت پذيرفته است. نتايج پژوهش نشان مي دهد اهداف سه گانه ي پژوهشي، آموزشي و كاربردي با عوامل پنجگانه ي سامانه ي آموزش عالي داراي شرايط مختلف ارتباط در طيفي پنج درجه اي مي باشند كه نيازمند جبران و يا تقويت در برخي شاخصه ها هستند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید غلامرضا اسلامی نویسنده مسیول | seyed gholamreza eslami nevisandeh election
nbsp;

سید یحیی اسلامی | seyed yahya eslami
nbsp;

رضا نقدبیشی | reza naghdbishi
nbsp;


نشانی اینترنتی http://isau.ir/en/ManuscriptDetail?mid=11949
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله‌ تحقیقی‌ (پژوهشی‌)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات