|
معماری و شهرسازی ایران، جلد ۱، شماره ۱۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تبيين راهكارهاي اجرايي دانشكده معماري پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران با تاكيد بر آسيب شناسي و ساماندهي كيفيت وضع موجود |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با توجه به تغييرات در ساختار مديريتي دانشكده هنرهاي زيبا كه منجر به تبديل وضعيت قبلي به پرديس گرديد و با هدف تهيه ي طرح جامعي كه در سه حوزه ي مديريت اجرايي، مياني و راهبردي در سه مرحله ي زماني گذشته، حال و آينده به منظور ترسيم نقشه ي راه در ساماندهي و توسعه ي كيفي پرديس هنرهاي زيبا باشد شكل گرفته است. اين نوشتار، به عنوان بخشي از طرح جامع ياد شده، با پرداختن به بازه ي زماني "حال " و "تبيين مشكل" به هدف ذكر شده پرداخته است. بر اين اساس روش پژوهش شامل راهبرد مشابه سازي همراه با راهكارهاي مصاحبه با اساتيد صاحب نظر و طرح پرسشنامه از دانشجويان دانشكده معماري و تحليل اين اطلاعات بوده و بر اين پايه، مصاحبه با اساتيد به صورت انتخاب تصادفي و طرح پرسشنامه نيز بر پايه ي مدل شبكه اي پايا و هدفمند كه براي طرح جامع طراحي شده بود و از ميان 111 دانشجو در مقاطع كارشناسي تا دكتري با ضريب روايی 0/83 (آلفای كرونباخ) صورت پذيرفته است. نتايج پژوهش نشان مي دهد اهداف سه گانه ي پژوهشي، آموزشي و كاربردي با عوامل پنجگانه ي سامانه ي آموزش عالي داراي شرايط مختلف ارتباط در طيفي پنج درجه اي مي باشند كه نيازمند جبران و يا تقويت در برخي شاخصه ها هستند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
تبيين راهكارهاي اجرايي دانشكده معماري پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران با تاكيد بر آسيب شناسي و ساماندهي كيفيت وضع موجود |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
پژوهش حاضر با توجه به تغييرات در ساختار مديريتي دانشكده هنرهاي زيبا كه منجر به تبديل وضعيت قبلي به پرديس گرديد و با هدف تهيه ي طرح جامعي كه در سه حوزه ي مديريت اجرايي، مياني و راهبردي در سه مرحله ي زماني گذشته، حال و آينده به منظور ترسيم نقشه ي راه در ساماندهي و توسعه ي كيفي پرديس هنرهاي زيبا باشد شكل گرفته است. اين نوشتار، به عنوان بخشي از طرح جامع ياد شده، با پرداختن به بازه ي زماني "حال " و "تبيين مشكل" به هدف ذكر شده پرداخته است. بر اين اساس روش پژوهش شامل راهبرد مشابه سازي همراه با راهكارهاي مصاحبه با اساتيد صاحب نظر و طرح پرسشنامه از دانشجويان دانشكده معماري و تحليل اين اطلاعات بوده و بر اين پايه، مصاحبه با اساتيد به صورت انتخاب تصادفي و طرح پرسشنامه نيز بر پايه ي مدل شبكه اي پايا و هدفمند كه براي طرح جامع طراحي شده بود و از ميان 111 دانشجو در مقاطع كارشناسي تا دكتري با ضريب روايی 0/83 (آلفای كرونباخ) صورت پذيرفته است. نتايج پژوهش نشان مي دهد اهداف سه گانه ي پژوهشي، آموزشي و كاربردي با عوامل پنجگانه ي سامانه ي آموزش عالي داراي شرايط مختلف ارتباط در طيفي پنج درجه اي مي باشند كه نيازمند جبران و يا تقويت در برخي شاخصه ها هستند. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید غلامرضا اسلامی نویسنده مسیول | seyed gholamreza eslami nevisandeh election nbsp;
سید یحیی اسلامی | seyed yahya eslami nbsp;
رضا نقدبیشی | reza naghdbishi nbsp;
|
|
نشانی اینترنتی |
http://isau.ir/en/ManuscriptDetail?mid=11949 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقاله تحقیقی (پژوهشی) |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|