صنعت لاستیک، جلد ۲۸، شماره ۱۱۱، صفحات ۱۱۷-۱۳۳

عنوان فارسی واکاوی و تحلیل نقش مدیریت دانش در برنامه‌ریزی استراتژیک سازمانی
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش واکاوی و تحلیل نقش مدیریت دانش در برنامه‌ریزی استراتژیک سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، از نوع توصیفی– پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، استانداری هرمزگان است. با توجه به اینکه جامعه آماری در حدود 250 نفر بودند حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 148نفر در نظر گرفته‌شده است. پرسشنامه مورد استفاده شامل دو پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش و برنامه‌ریزی استراتژیک می‌باشد. روایی پرسشنامه ها با نظرخواهی از اساتید تایید شد. میزان پایایی هر دو بعد پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ به ترتیب 87/0 و76/0 بوده و قابل‌قبول می‌باشد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی استفاده‌شده است. نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق نشان داد که بین ابعاد چهارگانه مدیریت دانش که عبارت‌اند از بیرونی سازی، ترکیب، درونی سازی، اجتماعی سازی با برنامه‌ریزی استراتژیک رابطه معناداری برقرار است.
. . . . . . .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانش، برنامه‌ریزی، مدیریت دانش، برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت استراتژیک،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله دانش, برنامه‌ریزی, مدیریت دانش, برنامه‌ریزی استراتژیک, مدیریت استراتژیک

نویسندگان مقاله احمد عربشاهی کریزی |
استادیار، گروه مدیریت دولتی. دانشگاه پیام نور. تهران. ایران

فایقه قاسمی |
دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_193428_8daa418277f55933934821e7747d3324.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات