|
مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۸۱-۱۰۴
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی چارچوب مفهومی شایستگیها برای مدیران دانشگاه فرهنگیان در گام دوم انقلاب |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: این پژوهش به منظور طراحی چارچوب مفهومی شایستگیها برای مدیران دانشگاه فرهنگیان در گام دوم انقلاب انجام شد. روش: در این پژوهش از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد. مشارکتکنندگان در پژوهش، متخصصان مدیریت آموزش عالی و تربیت معلم بودند که تجربۀ لازم را در زمینۀ موضوع تحقیق داشتند. برای انتخاب نمونه از دو روش نمونهگیری هدفمند و گلولهبرفی، به صورت ترکیبی استفاده شد. ابزار پژوهش، مصاحبۀ نیمساختاریافته بود. یافتهها: چارچوب مفهومی شایستگیهای مدیران دانشگاه فرهنگیان، از هفت بُعد(منش و رفتار اخلاقی و معنوی؛ فرهمندی و تحولگرایی؛ مقبولیت و حسن شهرت؛ مهارت ارتباطی مؤثر؛ شایستگیهای پایه؛ توانایی در مدیریت مالی، اداری و انسانی؛ سلامت جسمی و روانی) و 26 ملاک(کمال اخلاقی و دوری از ریاکاری، شعور معنوی، وجدان اخلاقی، مقبولیت فرهنگی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی، فرهمندی، تحولگرایی، خلق نیکو، توانایی ارتباطی بالا، روحیۀ کار گروهی، توانا در مدیریت مالی، توانا در مدیریت منابع انسانی، توانا در ارزیابی عملکرد، قدرت استدلال، فکر نقّاد، فکر خلاق، انطباقپذیری، قدرت حل مسئله، قدرت تصمیمگیری، یادگیرندۀ مادامالعمر، مهارت فنّاوری، سلامت جسمانی، ثبات روحی) تشکیل شده است. نتیجهگیری: هفت گزارۀ مرتبط با شایستگیهای مدیران دانشگاه فرهنگیان استخراج شد که این گزارهها میتوانند در انتخاب، آموزش و توانمندسازی مدیران دانشگاه فرهنگیان مبنا قرار گیرند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
دانشگاه فرهنگیان،
مدیران،
شایستگیهای مدیران، |
|
عنوان انگلیسی |
a |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
a |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
دانشگاه فرهنگیان,
مدیران,
شایستگیهای مدیران |
|
نویسندگان مقاله |
امین باقری کراچی | گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان
محمد جاودانی | گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان
ژیلا حیدری نقدعلی | گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهگیان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://miu.nahad.ir/article_873_9378a9c6d20309fc4b9788d379d5877b.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|