این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۹، شماره ۱۰۹، صفحات ۳۹-۵۲

عنوان فارسی شناسایی عوامل مؤثر بر شکل گیری شبکه های همکاری در صنایع تولیدی (مطالعه موردی: شرکت های فعال در حوزه صنایع فلزی استان کرمان)
چکیده فارسی مقاله شبکه‌‌های همکاری بین سازمانی، اتحادی استراتژیک برای کسب مزیت رقابتی در تجارت مدرن است. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر شکل‌‌گیری و تداوم شبکه‌های همکاری و بررسی ماهیت این شبکه بین شرکت‌های فعال صنایع فلزی استان کرمان است. میزان رضایت از شبکه‌های همکاری موجود نیز در این شرکت‌‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکت‌‌های فعال در صنایع فلزی با 27 شرکت در کل استان کرمان است. روش تحقیق این پژوهش تحلیل شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر نرم‌افزار ویزونه و اکسل است. با شناسایی 33 شرکت فعال در شبکه همکاری صنایع فلزی، مشخص شده که 71 درصد از اعضا از شبکه همکاری رضایت دارند و اعتبار سازمان‌های عضو شبکه همکاری، قیمت تمام شده محصولات در بین این سازمان‌‌ها، تعهد به قرارداده‌‌ها و ریسک پایین تحویل به‌موقع به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تداوم وشکل‌‌گیری شبکه همکاری هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبکه‌های همکاری / تحلیل شبکه‌های اجتماعی / صنایع تولیدی / رقابت،

عنوان انگلیسی Identifying the Effective Factors on the Formation of Collaborative Networks in Manufacturing Industries (Case Study of Metal Industries Companies in Kerman)
چکیده انگلیسی مقاله Inter-organizational collaboration networks are a strategic alliance for gaining a competitive advantage in modern business. The purpose of this study is to identify the factors affecting the formation and continuity of cooperation networks and to investigate the nature of this network between active companies in the metal industry of Kerman province. Satisfaction with the existing cooperation networks in these companies is also analyzed. The statistical population of this study is all companies active in the metal industry, of which there were 27 companies in Kerman province. The research method of this research is social network analysis and Vizone and Excel software are used for this purpose. By identifying 33 companies active in the Metal Industry Cooperation Network, it is found that 71% of the members are satisfied with the cooperation network and the credibility of the member organizations of the cooperation network, the cost of products among these organizations, commitment to contracts and low risk Timely delivery is identified as the most important factor in the continuation and formation of the cooperation network.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شبکه‌های همکاری / تحلیل شبکه‌های اجتماعی / صنایع تولیدی / رقابت

نویسندگان مقاله حسام الدین سلطانی نژاد |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی فرهیختگان کرمان

مهدی امیر زاده |
استادیار گروه مدیریت و اقتصاد، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی فرهیختگان کرمان


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_247037_040e5d3ea403e31b64614e22c22f13d4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات