این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 شهریور 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۳، صفحات ۱۰۹-۱۲۶
عنوان فارسی
مدلسازی خرید آنی در صنعت خردهفروشی ایران (مورد مطالعه: هایپر استار ارم تهران)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف مدل
سازی خرید آنی در صنعت خرده
فروشی ایران انجام شده است.
روش این پژوهش از نوع آمیخته (کیفی- کمی) است و رویکرد آن اکتشافی متوالی بوده، لذا در این پژوهش از فراترکیبی از 26 تحقیق فارسی و 41 پژوهش غیرفارسی استفاده شده و جهت ارزیابی کیفیت مطالعات از امتیازدهی
CASP
استفاده شده و برای انجام آن از پارادایم هفت مرحله
ای سندلوفسکی و باروسو بهره گرفته شد. جامعه آماری در بخش کیفی مجموعه
ای از مطالعات پیشین (سال
های 1980تا2020) در نظر گرفته شده و نمونه
گیری در این بخش به روش واگرا و با توجه به اعتبار منابع در نظر گرفته شد، لذا از 10 تحقیق با موضوع مشابه استفاده شد و عوامل موثر بر خرید آنی را به پنج دسته؛ (عوامل مربوط به محیط فروش، عوامل مربوط به مشتری، عوامل مربوط به محصول، عوامل اجتماعی و عوامل جمعیت
شناختی) تقسیم نمود و در بخش کمی ؛ جامعه آماری شامل، کلیه مشتریان
هایپر استار ارم بوده و روش نمونه
گیری آن غیراحتمالی آسان بود. حجم نمونه آماری معادل 384 نفر و تعداد 499 پرسشنامه بین مشتریان توزیع شد و از روش مدل
سازی معادلات ساختاری برای بررسی تأثیر مؤلفه
های مستخرج به روی خرید آنی استفاده شد.
نتایج پژوهش نشان داد که بیشترین میزان تأثیر را محیط فروش ایجاد می
کند و بعد از آن به
ترتیب، مشتری، محصول، عوامل اجتماعی و جمعیت
شناختی رتبه
های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خرید / خرید آنی / صنعت خردهفروشی / عوامل بحرانی خرید آنی / فراترکیب،
عنوان انگلیسی
Instant Purchase Modeling in Iran's Retail Industry (Case Study: Tehran Hyper star Eram)
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to model instant purchase in the Iranian retail industry.
The method of this research is mixed (qualitative-quantitative) and its approach is heuristic. Sandlovsky and Barroso's seven-stage paradigm was used. The statistical population in the qualitative section is a collection of previous studies (1980 to 2020) and sampling in this section was considered divergent and according to the validity of the sources, so 10 studies with similar topics were used and factors affecting immediate purchase. Divided into 5 categories; (factors related to sales environment, factors related to the customer, factors related to the product, social factors and demographic factors) and in a quantitative part; The statistical population included all customers of Hyper star Eram and its sampling method was improbably easy. The statistical sample size was 384 people and 499 questionnaires were distributed among customers and the structural equation modeling method was used to investigate the effect of the extracted components on immediate purchase.
The results showed that the sales environment has the greatest impact, followed by customer, product, social factors and demographics in the second to fifth ranks, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
خرید / خرید آنی / صنعت خردهفروشی / عوامل بحرانی خرید آنی / فراترکیب
نویسندگان مقاله
سینا نوبهاری |
دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی ، گروه مدیریت ، واحد تبریز ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تبریز ، ایران
علیرضا بافنده زنده |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت اقتصاد حسابداری، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران.
حکیمه نیکی اسفهلان |
استادیار ، گروه مدیریت ، واحد هادیشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، هادیشهر ، ایران
مرتضی محمود زاده |
استادیار ، گروه مدیریت ، واحد تبریز ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تبریز ، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_247022_30ec283da637aa322f05e96b8ef34e82.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات