این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۲۰، شماره ۱۱۳، صفحات ۸۵-۱۰۸

عنوان فارسی بررسی اثرات استراتژی‌های ترفیع رانش پایه ای و کیندر و جنتلر بر یکپارچگی تولیدکننده و اعضای کانال توزیع
چکیده فارسی مقاله یکپارچگی شرکتهای صنایع غذایی با اعضای کانال توزیع خود سبب بهبود عملکرد مالی و بازار هر دو طرف در فضای رقابتی می‌‌گردد. استراتژیهای ترفیع رانشی ابزاری کارآمد جهت یکپارچگی تولیدکننده‌‌ها با اعضای کانال توزیع است. بر این اساس پژوهش حاضر با بررسی اثرات استراتژیهای ترفیع رانش پایه‌‌ای و کیندر و جنتلر بر یکپارچگی تولیدکننده و اعضای کانال توزیع تحت پارادایم پراگماتیسم و با رویکرد آمیخته انجام گرفت. برای این منظور پس از مطالعه ادبیات تحقیق و مصاحبه‌‌های نیمه ساختاریافته با دوازده نفر از خبرگان دانشگاهی و اجرایی، مؤلفهها و شاخصهای سنجش استراتژیهای ترفیع رانش و با رویکرد کیندر و جنتلر تعیین شد. پس از آن پرسشنامه‌‌های متغیرهای تحقیق با طیف پنج تایی لیکرت طراحی و بین 311 نفر از مدیران و کارشناسان شرکتهای فعال در صنعت غذا که تعداد آن توسط نرم‌‌افزار GPower برآورد شده بود، توزیع گردید. اطلاعات جمع‌‌آوری شده بهمنظور آزمون فرضیه‌‌ها و مدل با استفاده از نرم‌‌افزار Smart PLS3 مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از تأیید فرضیه‌‌های تحقیق بود و نشان داد که شرکتهای فعال صنایع غذایی می‌‌توانند از طریق استراتژیهای ترفیعی مبتنی بر رانش به سمت یکپارچگی با توزیع‌‌کنندگان خود پیش بروند و موجبات ارتقای دانش و فناوری صنعت غذا، کاهش در موجودی و هزینه‌‌های انبار، بهبود در عملکرد بازار و سطوح ارائه خدمات خود شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استراتژی‌های ترفیع رانش / رویکرد کیندر و جنتلر / یکپارچگی زنجیره تأمین / صنعت غذا،

عنوان انگلیسی Investigating the Effects of Base and Kinder and Gentler Push Promotion Strategies on Manufacturer Integration and Distribution Channel Members
چکیده انگلیسی مقاله The integration of food companies with their distribution channel members improves the financial and market performance of both parties in a competitive environment. Push promotion strategies are an effective tool for integrating manufacturers with distribution channel members. Accordingly, the present study was conducted to investigate the effects of basic and Kinder and Gentler push promotion strategies on the integration of producer and distribution channel members under the pragmatism paradigm and with a mixed approach. For this purpose, after studying the research literature and semi-structured interviews with 12 academic and executive experts, the components and indicators for measuring basic and Kinder and Gentler push promotion strategies were determined. Then, research questionnaires with 5 Likert scales were designed and distributed among 311 managers and experts of companies operating in the food industry, the number of which was estimated by GPower software. The collected data were analyzed to test the hypotheses and the model using Smart PLS3 software. The results confirmed the research hypotheses and showed that active companies in the food industry can move towards integration with their distributors through push-based promotion strategies and improve the knowledge and technology of the food industry, reduce inventory and Warehousing costs, improve market performance and service levels.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله استراتژی‌های ترفیع رانش / رویکرد کیندر و جنتلر / یکپارچگی زنجیره تأمین / صنعت غذا

نویسندگان مقاله محمد باشکوه |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، ایران

الله یار بیگی فیروزی |
مربی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه پیام نور، ایران


نشانی اینترنتی https://barresybazargani.itsr.ir/article_247023_5433a71ac712e9fe369760314cd00bc0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات