این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 شهریور 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۴، صفحات ۹۷-۱۱۴
عنوان فارسی
طراحی مدل مفهومی کاهش هزینه تولید در شرکت های تعاونی تولیدی
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق با هدف شناسایی و ارائه راهکار عملی برای کاهش هزینههای تولید در شرکتهای تعاونی تولیدی استان اردبیل در سال 1399 اجرا گردید. با استفاده از رویکرد نظریه داده بنیاد، این تحقیق به تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از مصاحبههای بهعملآمده پرداخته است. در گام اول، پروتکلهای مصاحبه از مرور ادبیات تحقیق استخراج گردید. در گام دوم، دادههای حاصل از مصاحبه با استفاده از برنامه MAXQDA برای مشخص کردن مقولهها، روایی و پایایی بررسی شد. در نهایت یک مدل مفهومی از راهکارهای کاهش هزینه تعاونیهای تولیدی تدوین گردید. راهکارهای کاهش هزینه تعاونیهای تولید در قالب دو دسته متصور هستند که عبارتاند از: راهکارهای شرکتی (راهکارهای همکاران، راهکارهای منابع، راهکارهای فعالیتها، راهکارهای محصول، راهکارهای کانال توزیع، راهکارهای بخشهای مشتری، راهکارهای ساختار هزینه، راهکارهای جریان درآمد و راهکارهای ارتباط با مشتری) و راهکارهای دولتی کاهش هزینه (راهکارهای فرهنگی، راهکارهای نوآوری، راهکارهای سرمایهگذاری، راهکارهای مالی و پولی، راهکارهای لجستیک). طبق مدل مفهومی به دست آمده، اجرای این راهکارها میتواند ده پیامد مختلف (کاهش هزینه قیمت تمامشده، افزایش اشتغال پایدار، افزایش بهرهوری عوامل تولید، افزایش توان رقابتپذیری داخلی، افزایش سودآوری، افزایش توان رقابتپذیری صادرات، توسعه و گسترش شرکتهای تعاونی، بهبود کیفیت، کاهش ضایعات، کاهش مصرف انرژی) داشته باشد. شرکتها طیف وسیعی از راهکارها را برای کاهش هزینهها، پیش روی خود از جمله توانمندسازی کارکنان، تولید ناب، تولید انعطافپذیر، زنجیره تأمین چابک و غیره دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هزینه تولید / شرکتهای تعاونی تولیدی / راهکار عملی کاهش هزینه،
عنوان انگلیسی
Designing a Conceptual Model of Production Cost Reduction in Manufacturing Cooperatives
چکیده انگلیسی مقاله
The research was conducted with the aim of identifying and presenting a practical solution to reduce production costs in the manufacturing cooperative companies of Ardabil province using grounded theory approach. In the first step, interview protocols were extracted from the review of the research literature. In the second step, the data obtained from the interview using the MAXQDA program was investigated to determine the conceptual model. Finally, a model of cost reduction strategies for production cooperatives was developed. According to the conceptual model, the cost of manufacturing cooperatives is achieved through two strategies: corporate strategies (collaborative, resource, activities, product, distribution channel, customer segments, cost structures, income flow and customer relationship strategies) and governmental cost reduction strategies (cultural, innovation, investment, financial and monetary and logistic strategies). If the above-mentioned strategies are adopted according to the structure, common values, core competencies, systems, staff and management of these cooperatives, it can increase the ten outcomes (reduced net price, stable employment, productivity of production factors, internal competitiveness, profitability, the competitiveness of exports, the development and expansion of cooperative companies, improving quality, reducing waste, reducing energy consumption based on productive cooperatives. Meanwhile, the resistance economy and competitive dynamics can be effective in realizing these implications
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هزینه تولید / شرکتهای تعاونی تولیدی / راهکار عملی کاهش هزینه
نویسندگان مقاله
ناصر سیف اللهی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
مصطفی شیرنژادمغانلو |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،گرایش بازاریابی، دانشگاه محقق اردبیلی
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_254018_eef114ae168f8e47ca865a5dd6657b04.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات