این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 شهریور 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۰، شماره ۱۱۴، صفحات ۱-۲۴
عنوان فارسی
بخشبندی کلان بازارهای بینالمللی زعفران با استفاده از تکنیک تحلیل خوشهبندی سلسله مراتبی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر در صنعت زعفران و با هدف بخش
بندی کشورهای مختلف جهان بر مبنای شاخص
های کلان بوده که در قالب چهار معیار جمعیت
شناختی، اقتصادی، تجاری و ارتباطی دسته
بندی
شده است. نوع پژوهش از منظر هدف، کاربردی- توسعه
ای و از منظر گردآوری داده
ها در دسته مطالعات کتابخانه
ای و به روش کاوش داده
ها، کمی است. کلیه کشورهای عضو سازمان ملل متحد به
عنوان جامعه برگزیده شدند و کشورهایی که دارای جمعیت بالای 500 هزار نفر یا درآمد سرانه بالای 10 هزار دلار در سال بوده به
علاوه اینکه یک منطقه استراتژیک قرار دارند به
عنوان نمونه انتخاب شدند. از داده
های مرتبط با 143 کشور در تحلیل
ها استفاده
شده است. از روش خوشه
بندی سلسله
مراتبی با استفاده از نرم
افزار
SPSS 25
جهت تحلیل داده
ها بهره
گرفته شد. نتایج پژوهش بیانگر وجود هشت خوشه بوده که بیشترین تعداد مربوط به خوشه دوم با حضور 100 کشور و کمترین خوشه مربوط به خوشه هشتم که تنها شامل ایالات
متحده آمریکا است. همچنین بر اساس نتایج از نظر جمعیتی به ترتیب خوشه
های پنجم و هشتم و چهارم که شامل کشورهای چین، هند، آمریکا، برزیل، اندونزی، نیجریه و پاکستان هستند به
عنوان جذاب
ترین خوشه
ها در هدف
گذاری بازار زعفران ایران انتخاب شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
زعفران / بخشبندی بازار / خوشهبندی سلسله مراتبی / کشورهای هدف،
عنوان انگلیسی
Macro Segmentation of International Markets of Saffron with Using Hierarchical Clustering Technique
چکیده انگلیسی مقاله
Segmentation of International Markets of Saffron with Using Hierarchical Clustering Technique
The purpose of this study is segment of saffron product in different countries of the world on basis macro indicators selected in four demographic, economic, commercial and communication domains. research is a descriptive-correlational one and based on library studies. Selected communities include all UN member states and sample countries with populations above 500,000 or per capita income above $ 10,000 per year plus Getting into a strategic area constitutes a total of 143 countries used in the analysis. Hierarchical clustering method was used for data analysis by SPSS 25 software. The results show that there are eight clusters, with the highest number being in the second cluster with 100 countries and the lowest in the United States alone. Also, based on demographic results, the fifth, eighth and fourth clusters, which include China, India, the US, Brazil, Indonesia, Nigeria and Pakistan, can be attractive clusters in targeting saffron stakeholders in market.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
زعفران / بخشبندی بازار / خوشهبندی سلسله مراتبی / کشورهای هدف
نویسندگان مقاله
ابوالفضل براتی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی دانشگاه شهید بهشتی
سلمان عیوضی نژاد |
دکتری مدیریت بازرگانی،گرایش سیاست گذاری بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_247166_e75a12227658cb72475a099e595f98bd.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات