مجله علمی تخصصی مهندسی مکانیک تبدیل انرژی، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۹-۱۸

عنوان فارسی بررسی تاثیر استفاده از توربوکولر در کاهش مصرف انرژی موتورهای احتراق جرقه ای با نسبت تراکم بالا
چکیده فارسی مقاله در این مقاله به شبیه‌­سازی کامپیوتری بازیابی انرژی تلف شده از اگزوز یک موتور احتراق جرقه­‌ای SI مرسوم (با نسبت تراکم بالا) در جهت افزایش راندمان حجمی و راندمان حرارتی پرداخته شده است. در دست‌یابی عملی به هدف فوق از یک توربین برای مهار توان تلف شده اگزوز استفاده خواهد شد و با استفاده از یک جعبه‌دنده کاهنده توان توربین به کمپرسور مربوط به سیستم تبرید گازی اتومبیل انتقال می­‌یابد. از آنجایی که در این حالت، سیستم تبرید اتومبیل به منظور خنک کاری هوای ورودی موتور نیز استفاده خواهند شد، این ترکیب توربوکولر نام‌گذاری شده است. در شبیه سازی فرآیندهای احتراق، از مدل واقعی احتراقی وشنی با روش تکرار و تقریب استفاده گردید. کلیه خصوصیات ترمودینامیکی هوای ورودی، نوع سوخت، بازه احتراقی و زمان جرقه شمع، دمای بدنه سیلندر و سطح فرار حرارت و... و خصوصیات مکانیکی روانکار، اصطکاک بدنه پیستون و رینگ‌­ها در نظر گرفته شد و نتایج با نتایج مراجع مقایسه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Design and construction of a Turbo-cooler to increase volumetric efficiency in spark ignition engines with high compression ratio.
چکیده انگلیسی مقاله In this report the simulation of energy recovery from waste exhaust of a convention SI engine spark ignition (with a high compression ratio) in other to increase the volumetric efficiency and thermal efficiency is presented. Action to achieve the above goal a power turbine can be used to restrain waste exhaust gases power and transmitted this power to the compressor of car air conditioning system by a planetary gear box and this combination of them named Turbo-cooler. Using the Turbo-cooler, volumetric efficiency of operation and finally the engine thermal efficiency will increase. In the simulation of combustion processes, combustion of the actual model is simulated by Woshni approximation model and through the successive approximation method. In this study all the thermodynamic properties of air, fuel type, duration and ignition spark timing, cylinder temperature and the heat transfer and etc, were considered. Also mechanical properties of lubrications, piston skirt and rings friction take in to account here.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا پول تنگری | reza poultangari
مدرس گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی دزفول (Islamic azad university of dezful)


نشانی اینترنتی http://jeed.iaud.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-28-10&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1925/article-1925-290609.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات