|
مجله علمی پژوهشی یافته های نو در روانشناسی، جلد ۲، شماره ۳۶، صفحات ۷۵-۹۰
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه هوش فرهنگی و هوش معنوی با خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی تعیین رابطه ی هوش فرهنگی و هوش معنوی با خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه بود.نمونه ی آماری مشتمل بر 317 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند.در این پژوهش از 3 پرسش نامه هوش فرهنگی ارلی و آنگ ،هوش معنوی 24 سوالی کینگ و مقیاس سنجش خودکارآمدی عمومی شرر استفاده شد.پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان و گام به گام صورت گرفت که سطح معناداری 0/05 = α بود.نتایج حاصل نشان داد که رابطه هوش فرهنگی و هوش معنوی با خودکارآمدی در سطح P< 0/0001 معنی دار بود و هوش معنوی به طور مثبت و معنی داری خودکارآمدی دانشجویان را پیش بینی می کند.نتیجه تحلیل رگرسیون مرحله ای نیز نشان داد،که متغیر هوش معنوی پیش بینی کننده ی خودکارآمدی دانشجویان می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هوش فرهنگی،هوش معنوی،خودکارآمدی |
|
عنوان انگلیسی |
The Relationship between Cultural Intelligence, Spiritual Intelligence and learning Strategies with Self-efficacy In Students of Islamic Azad University Omidiyeh Branch |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract: The aim of present study was to investigate the relationship between cultural intelligence and spiritual intelligence with self-efficacy in students of Islamic Azad University of Omidiyeh Branch. A sample of 317 students was selected using stratified random sampling. In this study, three questionnaires cultural intelligence Earley and Ang, King's spiritual intelligence of 24 questions and general self-efficacy scale have been used. This study was a correlational analysis using Pearson correlation coefficient and stepwise multiple correlation coefficient which have been done simultaneously and step by step separately with the significance level of α=0.05. The results revealed that the cultural intelligence and spiritual intelligence have a meaningful relationship with self-efficacy as the significance level of P< 0.0001. The spiritual intelligence predicts the self-efficacy positively meaningful. The regression analysis also showed that the variable spiritual intelligence was as predictor of self-efficacy in students. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهرا افتخار صعادی | zahra eftekhar saadi دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی اهواز (Islamic azad university of ahvaz)
مژگان اقبالی | mozhgan eghbali دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی اهواز (Islamic azad university of ahvaz)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://psychology.iauahvaz.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-350-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1846/article-1846-287515.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|