|
مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی، جلد ۹، شماره ۸۹، صفحات ۱۷-۴۲
|
|
|
عنوان فارسی |
گسترش کارآفرینی میان زنان |
|
چکیده فارسی مقاله |
زنان بیش از 49 درصد جمعیت کشور را تشکیل میدهند و بیش از 11 درصد آنها از نظر اقتصادی فعال میباشند. کشور ما دارای جمعیتی جوان است که این امر سرمایهای ارزنده در اختیار برنامهریزان کشور قرار داده است. از سوی دیگر تمایل زنان و دختران به تحصیلات دانشگاهی در سالهای اخیر افزایش یافته و بیش از 65 درصد ورودی دانشگاهها را دختران به خود اختصاص دادهاند. توسعه کارآفرینی در شرایط امروز به عنوان یکی از بهترین راههای ایجاد اشتغال است. در این تحقیق سعی شده است ابتدا با تبیین کارآفرینی در بین زنان و ذکر آمار موجود، وضعیت زنان ایران از نظر توانایی و قدرت کارآفرینی بررسی شود و سپس به آثار کارآفرینی زنان در صورت بروز کامل و ثمردهی منتظم آن پرداخته شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کارآفرینی، زن، اشتغال، اقتصاد |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
فاطمه احمدی | کارشناسی ارشد علوم اقتصادی
سمیه عالیشوندی | کارشناسی علوم اقتصادی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ejip.ir/browse.php?a_code=A-10-2-145&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|