مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی، جلد ۱۱، شماره ۵، صفحات ۶۳-۷۸

عنوان فارسی همسوسازی روابط اقتصادی و سیاسی
چکیده فارسی مقاله در حالی که روابط‌خارجی مفهومی عام بوده و در بردارنده سیاست‌خارجی، تجارت‌خارجی و موارد دیگر می‌باشد، براین اساس برای مدیریت مناسب روابط خارجی نه تنها متغیرها و مؤلفه‌های سیاسی بلکه مؤلفه‌های اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و ... نیز می‌بایست مورد توجه دولتمردان قرار گرفته و هماهنگی و همسویی بین اجزاء و بدنه دخیل در این روابط به وجود آید. براین اساس، مدیریت موفق در روابط‌خارجی با کشورها مستلزم داشتن یک مدل تصمیم‌گیری بوده که در آن مؤلفه‌های مختلف و وزن‌های هر یک تعیین شده و براساس آن کشورها رتبه‌بندی و متناسب با آن سطح روابط مشخص شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دیپلماسی‌تجاری، دیپلماسی‌اقتصادی، همسوسازی و جهانی‌شدن

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا باستانی |
کارشناس ارشد اقتصاد و پژوهشگر وزارت بازرگانی
سازمان اصلی تایید شده: وزارت بازرگانی

فرزانه نجفیان |
کارشناس ارشد اقتصاد و پژوهشگر وزارت بازرگانی
سازمان اصلی تایید شده: وزارت بازرگانی


نشانی اینترنتی http://ejip.ir/browse.php?a_code=A-10-2-59&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1819/article-1819-285352.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات