صنعت لاستیک، جلد ۲۴، شماره ۹۸، صفحات ۵۹-۷۴

عنوان فارسی تأثیر مدیریت دانش بر کیفیت خدمات و مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به نقش تعدیل‌کننده اقدامات راهبردی منابع انسانی
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر کیفیت خدمات و مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به نقش تعدیل‌کننده اقدامات راهبردی منابع انسانی در بانک پارسیان، می باشد. از روش توصیفی- همبستگی برای انجام این تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنان شعب بانک پارسیان شهر تهران می‌باشد که تعداد آن‌ها برابر با 1511 نفر است. بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه لازم 362 نفر تعیین شد. برای بررسی متغیر‌های تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شد که دارای 49 سوال است و 4 متغیر اقدامات راهبردی منابع انسانی، مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری، کیفیت خدمات را می‌سنجد. پایایی پرسش‌نامه‌ها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ تایید شد، روایی محتوایی پرسش‌نامه‌ها توسط جمعی از اساتید دانشگاه و روایی سازه آن‌ها توسط تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت. از روش‌های آمار استنباطی از نوع پارامتری، از قبیل آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای اطمینان از نرمال‌بودن داده‌ها و مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به کمک نرم افزار ایموس جهت آزمون فرضیه‌ها استفاده شده است. مهم‌ترین یافته‌های تحقیق نشان داد که، مدیریت دانش بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنادار دارد، مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معنادار دارد، مدیریت ارتباط با مشتری بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنادار دارد، اقدامات راهبردی منابع انسانی تاثیر مدیریت دانش و کیفیت خدمات را تعدیل می کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت دانش، کیفیت خدمات، مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی راهبردی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت دانش, کیفیت خدمات, مدیریت ارتباط با مشتری, منابع انسانی راهبردی

نویسندگان مقاله همایون یوسفی |
دکترای تخصصی، دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی- هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خرمشهر، ایران

انسیه ویژه |
دانشجوی دکترا، مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، امارات

محمد سعیدنیا |
دانشجو دکترا، مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران

ایمان کناری زاده |
کارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین‌المللی خرمشهر-خلیج‌فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_111657_9f30afeb4844500c9b8cd1e47adfa16a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات