این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
روابط خارجی، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۳۳-۶۷

عنوان فارسی رسانه، سیاست خارجی و اجماع سازی در برنامه هسته ای ایران: مطالعه ای تطبیقی
چکیده فارسی مقاله امروزه دولت ها تلاش می کنند در چهارچوب سیاست و دیپلماسی رسانه ای خود افکار عمومی را برای اهداف و سیاست های مورد نظرشان متقاعد کنند. در این راستا برنامه هسته ای ایران یکی از مهمترین مواردی است که نشان می دهد رسانه ها چگونه قادر به نقش آفرینی هستند و می توانند زمینه ساز اجرای سیاست ها شوند. نوشتار حاضر بر مبنای نظریه سازه انگاری و با بهره گیری از روش تحلیلی - مقایسه ای، عمدتا بر سیاست های رسانه ای دولت های احمدی نژاد و روحانی متمرکز است. بر این اساس سئوال اصلی این است که سیاست رسانه ای دولت های احمدی نژاد و روحانی در پیشبرد مذاکرات هسته ای چه تفاوت هایی با هم داشته است؟ نتایج تحقیق نشان می دهد سیاست رسانه ای هسته ای دولت احمدی نژاد به دلیل تاکید یکسویه بر اقناع افکار عمومی داخلی، زمینه ساز اجماع جهانی علیه برنامه هسته ای ایران شد. در حالیکه دولت روحانی با تاکید هم زمان بر اقناع افکار عمومی داخلی و خارجی، موجبات شکستن اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سیاست رسانه ای، برنامه هسته ای ایران، دیپلماسی، سازه انگاری، دولت احمدی نژاد، دولت روحانی،

عنوان انگلیسی ---
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سیاست رسانه ای, برنامه هسته ای ایران, دیپلماسی, سازه انگاری, دولت احمدی نژاد, دولت روحانی

نویسندگان مقاله علی دارابی |
استادیار علوم سیاسی، دانشگاه سازمان صدا و سیما جمهور اسللامی ایران، تهران ، ایران

افسانه احدی |
دانشجو دکتر رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://frqjournal.csr.ir/article_125698_d27cacab0a7fcae650ab385315f72f34.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات