این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات حسابداری و حسابرسی، جلد ۱۲، شماره ۴۸، صفحات ۱۵۷-۱۷۶

عنوان فارسی تدوین الگویی برای هم‌آفرینی ارزش در بازاریابی بنگاه به بنگاه
چکیده فارسی مقاله به موازات ظهور منطق تسلط خدمات، پارادایم بازاریابی تغییر نمود و رهیافت جدیدی در خصوص مشارکت مشتری در خلق مشترک ارزش، تحت عنوان "هم آفرینی ارزش" مطرح شد. با توجه به ماهیت خرید در بازارهای B2B با محوریت تمایل به تعاملات رابطه‌مند به‌جای رقابت قیمتی، مشتریان وفاداری بیشتری به برند و رضایت بالاتری دارند، که این امر منجر به بهبود عملکرد برند و بنگاه می‌شود. نظر به اهمیت و جایگاه هم‌آفرینی ارزش در بازار بنگاه به بنگاه، هدف از این مقاله، بررسی عوامل موثر بر عملکرد برند با تاکید بر هم‌آفرینی ارزش می‌باشد. در این راستا، تحقیق با رویکرد ترکیبی انجام‌شده است. در بخش کیفی، با نظرخواهی از 15 نفر از خبرگان حوزه بازاریابی و از طریق پرسشنامه باز، مدل مفهومی تحقیق طراحی‌شده است. در مرحله کمی نیز از طریق نمونه آماری متشکل از 343 نفر از کارکنان و مدیران رده‌بالای شرکت‌ها، مدل طراحی‌شده با رویکرد حداقل مربعات معمولی، مورد آزمون قرارگرفته است. نتایج مطالعه حاضر نشان می‌دهد که فرآیند هم‌آفرینی ارزش در کنار گرایش به برند، مکانیسم مهمی است که می‌تواند بر عملکرد بهتر و موفقیت برند تاثیرگذار باشد. همچنین، ضمن بررسی هم‌آفرینی ارزش به عنوان متغیر میانجی، نتایج نشان می‌دهد، گرایش به برند صرفاً موجب بهبود عملکرد برند از طریق تأثیر آن بر هم‌افزایی ارزش نمی‌شود و این دو متغیر به‌عنوان دو متغیر مجزا بر عملکرد برند تأثیرگذار هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هم‌آفرینی ارزش، گرایش به برند، عملکرد برند، روش تحقیق ترکیبی،

عنوان انگلیسی A model for value co-creation in business-to-business marketing
چکیده انگلیسی مقاله In parallel with the emergence of the logic of service dominance, the marketing paradigm has changed and a new approach to customer engagement in value creation has emerged, called "value co-creation." Due to the nature of purchasing in B2B markets focusing on relational interactions rather than price competition, customers are more loyal to the brand and have higher satisfaction, which leads to improved brand and firm performance. Given the importance and place of value co-creation in the business-to-business marketing, the purpose of this paper is to examine the factors affecting brand performance by emphasizing on value co-creation. In this regard, the research has been done with a mixed approach. In the qualitative section, a conceptual model has been designed with the opinion of 15 experts in the field of marketing through an open questionnaire. In the quantitative step, through a statistical sample of 343 employees and top managers of companies, the designed model with the OLS approach has been tested. The results show that the value co-creation along with brand orientation is an important mechanism that can led to the better performance and success of the brand. Also, examining the co-creation of value as a mediating variable, the results show that brand orientation not only improves brand performance through its effect on value proliferation, but these two variables as two separate variables affect brand performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله هم‌آفرینی ارزش, گرایش به برند, عملکرد برند, روش تحقیق ترکیبی

نویسندگان مقاله مجتبی افرند خلیل آباد |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران

سید مظفر میربرگکار |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران

ابراهیم چیرانی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران

شاهرودی کامبیز |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت


نشانی اینترنتی https://www.iaaaar.com/article_128232_3b1c6fde1c064bd7c55841d2fc2f663d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات