این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 25 مهر 1404
تحقیقات حسابداری و حسابرسی
، جلد ۱۳، شماره ۵۰، صفحات ۹۹-۱۱۲
عنوان فارسی
ارائه الگوی ارزش ویژه برند در گردشگری سلامت
چکیده فارسی مقاله
موضوع مقاله: ارزش ویژه برند گردشگری سلامت عبارت ا ست از مجموعه دارایی ها (یا بدهی های ) برند در رابطه با نام و سمبل مقصد گردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا تعیین می شود فراهم می گردد. با توجه به خصوصیات و ظرفبت های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مقاصد گردشگری ایران ، در این پژوهش سعی شده است ، الگویی برای ارزش ویژه برند در گردشگری سلامت برگرفته از مدل آکر که با توجه به شرایط ایران و بررسی های انجام شده بدست آمده است ، ارائه گردد. روش تحقیق: در این تحقیق ابتدا به روش فراترکیب تحقیقات پیشین در این رابطه مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. سپس رو آمیخته که شامل روش کیفی و کمی می باشد اعمال شده است. ابتدا با نظریه داده بنیاد و با نرم افزار MAXQDA18 و سپس با استفاده از روش معادلات ساختاری و با نرم افزار SMArtPLS روی داده ها تحلیل صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش برای بخش کیفی خبرگان شامل اساتید رشته بازاریابی و متخصصین گردشگری سلامت ، و در بخش کمی استفاده کنندگان خارجی خدمات گردشگری سلامت در ایران می باشند. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد که ارزش ویژه برند بیمارستان تحت تأثیر مستقیم آگاهی از برند، تداعی برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند، مسوولیت اجتماعی، ارزش شرکت، ارزش مشتری میباشد. در نتیجه در سطح کلان کشور سرمایه گذاری در این بخش و برندسازی و توجه به ارزش ویژه برند گردشگری سلامت می تواند ایران را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری سلامت در جهان تبدیل نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ویژه برند، گردشگری سلامت، نظریه داده بنیاد، معادلات ساختاری،
عنوان انگلیسی
Providing a model of health tourism brand equity
چکیده انگلیسی مقاله
Subject: The special value of the health tourism brand is the set of assets (or liabilities) of the brand in relation to the name and symbol of the tourism destination, which causes changes in the value of services and experiences that are determined there. Considering the characteristics and cultural, social and economic capacities of Iran's tourism destinations, in this research, a model for brand equity in health tourism has been tried, taken from the Acker model, which has been obtained according to Iran's conditions and studies. to be presented. Research method: In this research, first, the meta-combination method of previous researches in this regard has been carefully studied. Then the mixture is applied, which includes a qualitative and quantitative method. First, the data analysis was performed with the Grounded theory and with MAXQDA18 software and then using the structural equation method and with SMArtPLS software. The statistical population of this research for the qualitative part of the experts includes professors of marketing and health tourism specialists, and in the quantitative part of foreign users of health tourism services in Iran. Discussion and Conclusion: The results showed that the hospital brand equity is directly affected by brand awareness, brand association, perceived quality, brand loyalty, social responsibility, company value, customer value. As a result, at the national level, investing in this sector and branding and paying attention to the special value of the health tourism brand can make Iran one of the best destinations for health tourism in the world.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزش ویژه برند, گردشگری سلامت, نظریه داده بنیاد, معادلات ساختاری
نویسندگان مقاله
گلاره مرتضایی |
گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی اباد کتول، ایران
حسین وظیفه دوست |
گروه مدیریت واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
پرویز سعیدی |
گروه مدیریت ، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی اباد کتول، ایران
عبدالعزیز پقه |
گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی اباد کتول، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.iaaaar.com/article_134613_8928aa0e82d1bf9a67792d4f9f6bb9da.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات