|
فصلنامه آموزش مهندسی ایران، جلد ۲۳، شماره ۹۱، صفحات ۱-۱۱
|
|
|
عنوان فارسی |
اثر ارزیابی با بازخورد در پیشرفت تحصیلی دانشجویان مهندسی در آموزش مجازی |
|
چکیده فارسی مقاله |
آموزش الکترونیکی و نفوذ آن در نظام آموزش عالی با شیوع بیماری کووید-19 بهطور چشمگیری در دنیا افزایش یافته و شیوه آموزش مرسوم را به شکل غیرقابلباوری تغییر داده است. در ایران نیز همچون سایر کشورهای دنیا، از اوایل شروع بیماری همهگیر، آموزش چهرهبهچهره جای خود را به آموزش الکترونیکی در تمامی مراکز آموزشی داده است. از جمله معضلات و چالشهای آموزش مجازی، اطمینان از پیشرفت تحصیلی مناسب دانشجویان و نحوه ارزیابی دانشجویان در این شیوه از آموزش است. در این پژوهش ضمن اشاره مختصر به روشهای معمول در ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان، چند نمونه مختلف از ارزیابی با بازخورد معرفی شده و اهمیت این شیوه از ارزیابی در کمک به پیشرفت تحصیلی دانشجویان بررسی شده و به دستاوردهای مهم آن اشاره گردیده است. در این شیوه از ارزیابی، ضمن امکان بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان، به پیشرفت تحصیلی دانشجویان در حین ارزیابی نیز کمک شایان توجهی میشود. در این راستا این روش از آزمون در بعضی از دروس مقطع تحصیلی کارشناسی دانشکدۀ مهندسی و دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد اجرا شده و به تحلیل آن پرداخته شده است. نظر برخی از دانشجویان دروس مذکور نیز آورده شده و مورد بررسی قرار گرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کووید-19، آموزش حضوری، آموزش الکترونیکی، ارزیابی با بازخورد، پیشرفت تحصیلی دانشجویان، |
|
عنوان انگلیسی |
The effect of evaluation with feedback on the academic achievement of engineering students in virtual education |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
E-learning and its influence in the higher education system has increased dramatically in the world with the outbreak of Covid-19 disease and has changed the method of conventional education in an unbelievable way. In Iran, as in other countries of the world, from the beginning of the epidemic, face-to-face education has changed to e-learning in all educational centers. One of the problems and challenges of e-learning is to ensure the proper academic progress of students and how to evaluate students in this method of education. In this study, while briefly referring to the common methods in assessing student academic achievement, several different examples of feedback evaluation have been introduced and the importance of this method of assessment in helping student academic achievement has been investigated and its important achievements have been pointed out. In this method of assessment, in addition to the possibility of examining student’s academic achievement, it also provides significant assistance to students’ academic achievement during assessment. In this regard, this test method has been implemented and analyzed in some undergraduate courses of the Faculty of Engineering and the Faculty of Mathematical Sciences of Ferdowsi University of Mashhad. The opinion of some students of the mentioned courses has also been given and examined. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
کووید-19, آموزش حضوری, آموزش الکترونیکی, ارزیابی با بازخورد, پیشرفت تحصیلی دانشجویان |
|
نویسندگان مقاله |
علی کریم پور | گروه مهندسی برق، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
مجید میرزاوزیری | گروه آموزشی ریاضی محض، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://ijee.ias.ac.ir/article_138100_5ec051492b7ec29f3ef17dcaf05098f1.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|