این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Aerospace Science and Technology، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۱۹-۱۲۵

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Control Method Based on Dynamic Response of the Airplane for Compensation of Pilot-Induced Oscillations: Benefits and Flaws
چکیده انگلیسی مقاله Pilot-Induced Oscillation (PIO) is an unwanted, inadvertent phenomenon that has the ability to damage the aircraft completely. This paper suggests a novel control method that can damp PIO after predicting its occurrence. The specific point of this control algorithm is that it contains a preprocessor that will not let the controller be activated unless in the case of probable PIOs, so pilot commands will not be disturbed in normal flight situations. Besides, with regard to the unconscious tendency of pilot towards establishing PIO, this control algorithm decides on pilot and controller shares in the control signal. By implementing the suggested method, the control algorithm is able to prevent and suppress a general form of PIO. This paper focuses on those groups of phenomena which take place as a result of a sudden disturbance which perturbs one of the states of Pilot-Vehicle System (PVS). It is also shown that the method can block PIO in cases of complex tracking. As a case study, an airplane model based on F-4 derivatives is presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ندا اسکندری نداف | neda eskandari naddaf
nbsp;

امیر aliakbarkayyat | amir aliakbarkayyat
nbsp;


نشانی اینترنتی http://jast.ias.ir/en/ManuscriptDetail?mid=202
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله‌ تحقیقی‌ (پژوهشی‌)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات