این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فقه و اصول، جلد ۳۳، شماره ۲، صفحات ۱۵۷-۱۸۴

عنوان فارسی تربیت اخلاقی فضیلت‌گرا از منظر دیوید کار
چکیده فارسی مقاله رویکرد فضیلت‌ در تربیت اخلاقی که سابقه آن به ارسطو می‌رسد، در دهه‌های اخیر دوباره احیا گردیده است. در این مقاله جایگاه فضیلت‌گرایی در برابر رویکردهای سازگاری و استقلال مشخص شده، آنگاه مبانی طبیعت‌گرایانه، جمع‌گرایانه و عینیت‌گرایانه آن مطرح گردیده و معیارهای تمایز (به ‌ویژه ِمَنِشی بودن) آن از رویکردهای دیگر، بیان شده است. سپس با توجه به آرای ارسطو، به برتری تبیین این رویکرد در قبال مسأله ضعف اخلاقی اشاره شده است. در نهایت از مهارت‌آموزی، سرمشق‌دهی وحکایت به عنوان روش‌های مقبول فضیلت‌گرایی یاد شده و نقش معلم و مشارکت خانه و مدرسه در امر تربیت اخلاقی، مورد تأکید قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تربیت اخلاقی، اخلاق فضیلت، فضیلت‎گرایی، ارسطو، دیوید کار،

عنوان انگلیسی b
چکیده انگلیسی مقاله b
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تربیت اخلاقی, اخلاق فضیلت, فضیلت‎گرایی, ارسطو, دیوید کار

نویسندگان مقاله ابوالفضل- خسرو غفاری-باقری نوع ‏پرست |
تربیت مدرس


نشانی اینترنتی https://jfiqh.um.ac.ir/article_42406_573b42acbf5fba5776334d70f344fa5d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات