این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 5 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۱۵۳-۱۸۴
عنوان فارسی
شناسایی و تحلیل اهمیت- عملکرد شایستگی اعضای هیئت علمی موردمطالعه دانشگاه امام صادق (ع)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی شایستگیهای اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و اولویتبندی نشانگرهای شایستگیهای شناسایی شده است. برای انجام این پژوهش، از روش آمیخته متوالی اکتشافی (کیفی←کمی) استفاده شده است. در آغاز برای شناسایی شایستگیها، با 23 نفر از اعضای هیئت علمی دانشکدههای مختلف که در 10 ترم پیاپی جزو 10 عضو هیئت علمی برتر هر دانشکده بودند، مصاحبههای نیمهساختار یافته بهعمل آمد و شایستگیها با استفاده از روش تحلیل مضمون در سه سطح تشکیل شد. سپس نشانگرهای مستخرج از این مصاحبهها در قالب پرسشنامه در اختیار اعضای هیئت علمی دانشگاه قرار گرفت که 23 نفر پاسخنامه را تکمیل کرده و عودت دادند. با انجام تحلیل اهمیت- عملکرد، اولویت این نشانگرها مشخص شد. با انجام این پژوهش، شایستگیهای اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در سه سطح تشکیل شد. این شایستگیها شامل 5 بعد، 16 مؤلفه و 60 نشانگر است. ابعاد این شایستگیها شامل بعد پژوهشی، آموزشی، تربیتی، اجرایی و شخصی میباشد. در پایان این شایستگیهای شناسایی شده مورد تحلیل عملکرد-اهمیت قرار گرفت و اولویت نشانگرهای شایستگیها مشخص شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شایستگی، شناسایی شایستگی، اعضای هیئت علمی، دانشگاه علوم انسانی اسلامی، دانشگاه امام صادق (ع).
عنوان انگلیسی
Identifying and Importance-Performance Analyzing Faculty Members’ Competency at Imam Sadiq (PBUH) University
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is identifying competencies of Imam Sadiq University (PBUH) faculty members and prioritizing indicators of identified competencies. In order to do this research, the Mixed method (Qualitative → Quantitative) was used. At first, to identify competencies, semi structured interview was conducted with 23 best-performance faculty members of different faculties who were among top ten faculty members in 10 semesters sequentially and competencies were identified by using Thematic Analysis method. Then, extracted indicators from these interviews in the form of questionnaire were given to faculty members that 23 of them completed it. By conducting IPA, the priority of these indicators was revealed. By doing this research, the competencies of Imam Sadiq (PBUH) University faculty members were classified in three levels. These competencies consist of five dimensions, 16 components and 60 indicators. The dimensions of these identified competencies are research, training, educating, operating and personal dimensions. At the end, IPA method was conducted on these identified competencies and priority of competency indicators was identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Competency, Competency Identification, Faculty Members, Islamic Humanities Universities, Imam Sadiq (PBUH) University.
نویسندگان مقاله
اسداله گنجعلی | Asadollah Ganjali
Associate professor at the Department of Business Management, Imam Sadiq University, Tehran, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران.
علیرضا چیت سازیان | Alireza Chitsazian
Assistant professor at the Department of Public Administration, Imam Sadiq University, Tehran, Iran.
استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، ایران.
محمدصابر مرشد | Mohammad Saber Morshed
Corresponding author: master of Islamic Studies and management, Imam Sadiq University, Tehran, Iran.
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-69315-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات