این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 7 آذر 1404
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۲۵۱-۲۷۵
عنوان فارسی
ارائه مدلی رسانهای مبتنی بر شبکههای اجتماعی به منظور افزایش اعتماد به تجارت الکترونیک
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه یک مدل رسانهای مبتنی بر شبکههای اجتماعی به منظور ارتقاء اعتماد به تجارت الکترونیک (B2C) با استفاده از روش گراندد تئوری بود.روششناسی: جامعه آماری به صورت نظری انتخاب شده و شامل خبرگان و متخصصان صاحبنظر براساس معیارهای مد نظر محقق بود. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه و پیادهسازی مصاحبهها، کدگذاری و خلاصهسازی بوده و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از کدبندی و دستهبندی مقولهها و تمها انجام شد. سپس گزارههای به دست آمده از مصاحبهها در سه مرحله کدگذاری باز، گزینشی و محوری دستهبندی شدند. در نهایت با بررسی شرایط علّی، شرایط زمینهای و شرایط مداخلهگر، راهبردها و پیامدها، مقوله اصلی پژوهش یعنی «ارتقاء اعتماد به تجارت الکترونیک» مورد شناسایی قرار گرفت.یافتهها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها، حاکی از این است که در شرایط علّی، «نقش رسانه و شبکههای اجتماعی» در اعتمادسازی به تجارت الکترونیک، در عوامل مداخلهگر «فاکتورهای زیربنایی و مشکلات ناامنی در فضای مجازی»، در شرایط زمینهای «متغیرهای مربوط به وبسایت، شبکه و نحوه مدیریت آنها» و در مورد راهبردها «استراتژیهای مدیریتی و کاربردی، زیرساختی و انگیزشی» بیشترین فراوانی و اهمیت را به خود اختصاص دادند.نتیجهگیری: نتایج پژوهش حاضر مبین این مطلب است که نام و نشان تجاری معتبر، شفافیت عملکرد و افزایش تراکنش در افزایش اعتماد مشتری به یک وبسایت تجارت الکترونیکی تأثیر مستقیم دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجارت الکترونیک B2C، اعتماد، شبکههای اجتماعی، رسانه،
عنوان انگلیسی
Providing a Media-Based Model on Social Networks to Increase Trust in E-Commerce
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose: This study was conducted to provide a social media-based model of the factors affecting the promotion of trust in e-commerce using three-stage grounded theory.Methodology: The statistical community has been purposefully selected and it includes experts and specialists with knowledge and familiarity with the subject of e-commerce and related issues and those involved in its implementation. The research tool was the implementation of interviews in the form of coding and summarizing them and the method of data analysis using coding and categorization of categories and themes using the grounded theory method. Finally, the statements obtained from the interview are categorized by three methods of open, selective, and axial coding. Finally, by examining the causal conditions, background conditions, and intervening conditions, the effective factors in promoting trust in e-commerce were identified.Finding: After analyzing the data based on expert evaluation, it was observed that there is a significant relationship between the reliability of e-business websites and improving customer trust. It was also confirmed that a reputable brand and the transparency of a website have a direct effect on increasing customer trust in the website.Conclusion: The effective supportive role of the government in the development ofe-commerce was proven. The results of this research apply to consumers and e-business owners.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تجارت الکترونیک B2C, اعتماد, شبکههای اجتماعی, رسانه
نویسندگان مقاله
احسان فولادی کیا |
دانشجوی دکتری، مدیریت رسانه، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
فائزه تقی پور |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
امیررضا نقش |
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
نشانی اینترنتی
https://stim.qom.ac.ir/article_1756_768080abcec70b2aa278e275ddc9b23f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات