این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۳۰۹-۳۲۳
عنوان فارسی
طراحی مدل هم آفرینی ارزش در صنعت گردشگری سلامت استان گیلان
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: یکی از مهمترین محورهای اصلی توسعه استان گیلان با توجه به قابلیتهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن، گردشگری است که دراینبین گردشگری سلامت از اهمیت ویژهای برخوردار است. وجود مرزهای مشترک آبی و خاکی با کشورهای حاشیه دریای خزر، انواع جاذبههای گردشگری، پزشکان مجرب و بیمارستانهایی با امکانات تخصصی و فوق تخصصی و تعرفه پایین هزینه درمان، میتواند استان گیلان را به یکی از قطبهای گردشگری سلامت در ایران بدل کند. همآفرینی گونهای از راهبرد بازاریابی است که بر ایجاد و تشخیص ارزشهای مشترک شرکت و مشتریان بهمنظور بهبود کیفیت خدمات و حفظ و ایجاد ارزش برای گردشگران تأکید دارد.هدف پژوهش: هدف از این پژوهش ارائه مدل همآفرینی ارزش در صنعت گردشگری سلامت است.روششناسی تحقیق: روش پژوهش بهصورت کیفی و با بهرهگیری از نظریه داده بنیاد و بر اساس گامهای پیشنهادی گلیزر و استراوس به اجرا در آمده است. جامعه آماری شامل 16 نفر خبرگان در حوزه گردشگری و گردشگران سلامت هستند که بهصورت هدفمند انتخاب شدند. ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر تجزیهوتحلیل مصاحبهها از فرایند کدگذاری استفادهشده است.قلمرو جغرافیایی پژوهش: استان گیلان با مساحت 14044 کیلومترمربع و جمعیت 2530696 نفر در شمال کشور واقعشده است. این استان با کشورهایی همچون آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه دارای مرز آبی و خاکی مشترک است.یافته ها و بحث: بر اساس یافتههای تحقیق همآفرینی ارزش سازمانی شامل کیفیت خدمات پزشکی و پزشکان معتبر؛ عامل قیمت خدمات پزشکی؛ تسهیلات خدمات مربوط به اسکان، حملونقل و پذیرایی؛ و نیز بستههای حمایتی جذاب میتواند در طراحی آمیخته بازاریابی اثربخش عمل نماید.نتایج: همآفرینی ارزش مشتری شامل تعامل، اشتراکگذاری دانش، مهارت، خلاقیت و اعتماد گردشگران بهمنظور ایجاد رفتار شهروندی و وفاداری گردشگران مورد توجه قرار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هم آفرینی، ارزش، گردشگری سلامت، استان گیلان،
عنوان انگلیسی
Designing a Value Co-Creation Model for the Medical Tourism Industry in Guilan Province
چکیده انگلیسی مقاله
Given the natural, historical, and cultural potentials of Guilan province, a key pivot of its development is tourism, among whose different forms medical tourism is of particular importance. Co-creation is a sort of marketing strategy that emphasizes the creation and recognition of values shared by an organization and customers to improve service quality and preserve and create value for customers. The present study aims to propose a value co-creation model with an emphasis on organization and customer in the medical tourism industry. The research is exploratory in nature and applied in the objective. The statistical population is composed of eight scientific and executive experts in tourism and eight medical tourists. The sampling method is purposive and snowball. Data, which were collected by semi-structured interviews, were analyzed by the grounded theory. After three steps of coding, the model of value co-creation with organization and customer was identified as a paradigm. The validity and reliability of the data were checked by a combination of validity measurement methods and the test-retest method. Based on the results, the strategies of organizational value co-creation were considered to include the medical tourism mix as the pivotal phenomenon, medical tourism potentials as causal conditions, and medical tourism infrastructure as contextual factors. Customer value co-creation including resources, motivations, and interactions of tourists and customer value co-creation behavior including loyalty and citizen behavior were considered as the consequences of the model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هم آفرینی, ارزش, گردشگری سلامت, استان گیلان
نویسندگان مقاله
مریم حسن زاده |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت ,دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
نرگس دل افروز |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
علی قلی پور سلیمانی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
کامبیز شاهرودی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
نشانی اینترنتی
https://jshsp.rasht.iau.ir/article_682056_eb28d18324bc134a590ed14c60b148f9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات