این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 16 مهر 1404
روان سنجی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۱-۱۳۶
عنوان فارسی
هنجاریابی مهارتهای درکمطلب خواندن در دانشآموزان شهرستان ایلام
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش، هنجاریابی مهارتهای درکمطلبخواندن در یادگیرندگان مقاطع مختلف تحصیلی است. روش: در این پژوهش، روش نمونهگیری به صورت خوشهای چند مرحلهای است که از نواحی سه گانۀ آموزشی شهر ایلام انتخاب شده است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از پارامترهای سؤال آزمون بر اساس مدل راش استفاده شده است. یافتهها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد که آزموندرکمطلبدارای روایی مناسب و پایایی مطلوب است. در این آزمون حساسیت و دقت به ترتیب 98. و 95. بهدست آمد. پارامترهای دشواری سؤال بر اساس مدل راش نشان داد که اغلب سؤالها دارای دشواری مطلوب هستند و با مدل برازش کامل دارند. منحنی تابع آگاهی آزمون هم نشان داد که آزمون درکمطلبدارای کاربردی مناسب در سطوح مورد نظر هستند. نتیجهگیری: در این پژوهش آزمون درکمطلبدارای ویژگیهای روانسنجی مناسب برای تشخیص مشکلات و نارساییهای درکمطلبخوانده شده برای یادگیرندگان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلید واژهها، خواندن، درک مطلب، راش، سؤال-پاسخ، هنجاریابی،
عنوان انگلیسی
Normalization of Reading Comprehension Skills in Studentsof Ilam city
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Introduction: the purpose of reading is, understanding, and making sense of text. All the training in reading should be used to develop the ability to comprehend. Problems with are comprehension very difficult and require regular effort, slow and steady between the learner and instructor. Method: in this study, the cluster sampling is used from three educational areas of Ilam city. In this study for analysis of data, the parameter of item response theory based Rasch model was employed. Results: results of this research indicated that, comprehension test have reached a high validity and appropriate reliability. Furthermore this study shows that, accuracy and sensitivity, are .95 and .98 respectively. Also based on Rasch model difficulty parameters are well suited for the investigation of comprehension test and Rasch model fits to . Moreover, test information function curve shows that comprehension test is desired. Conclusion: in this study comprehension test have psychometric properties suitable to identify the problems and comprehension failures for learners to read.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زینب میهن دوست |
استاد
نشانی اینترنتی
http://jpsy.riau.ac.ir/article_285_8689779eede1abfc27c7cb3c6fdadf71.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1677/article-1677-263814.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات