این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله پژوهش پرستاری ایران، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی تاثیر آموزش بر عملکرد پرستاران مراقبت ویژه نوزادان درمدیریت درد نوزادان نارس
چکیده فارسی مقاله مقدمه : بسیاری ازمراقبت ها وروش های درمانی در بخش مراقبت ویژه نوزادان با ایجاد درد همراه می باشد و درد یک عارضه جانبی مکرر در هنگام بستری شدن نوزادان است و در این بین عملکرد پرستاران بعنوان عضو مهمی از تیم مراقبتی  می تواند به طور مستقیم بر مدیریت درد تأثیر بگذارد. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش بر عملکرد پرستاران مراقبت ویژه نوزادان درمدیریت درد نوزادان نارس انجام شد. روش کار:مطالعه از نوع نیمه تجربی دو گروهی بصورت مقایسه قبل و بعد انجام شد. پرستاران گروه آزمون در سه جلسه آموزش تئوری و دو جلسه اموزش عملی شرکت داشتند و ابزار سنجش عملکرد پرستاران در زمینه ی مدیریت درد نوزاد نارس طی سه مرحله ی قبل، یک هفته و سه هفته بعد از آموزش توسط هر دو گروه تکمیل شد. اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS25 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سطح معناداری 05/0 بود. یافته ها:اطلاعات دموگرافیک پرستاران شامل سن،تحصیلات، شیفت کاری،سابقه کار و نوع استخدام بین دو گروه تفاوت معناداری نداشت. مقایسه میانگین نمره ی عملکرد پرستاران در دو گروه آزمون و کنترل یک هفته و سه هفته بعد از مداخله، تفاوت آماری معناداری را نشان داد. (001/0 >p-value).مقایسه ی میانگین نمره عملکرد پرستاران گروه آزمون یک هفته و سه هفته بعد از آموزش تفاوت معناداری را نشان داد(001/0 >p-value). نتیجه گیری:برگزاری کارگاه های تئوری و عملی  می تواند بر وضعیت عملکرد پرستاران مراقبت ویژه نوزادان در مدیریت درد نوزادان نارس اثرگذار باشد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پرستار،درد، نوزاد نارس، مراقبت ویژه نوزادان

عنوان انگلیسی The Effect of Training on Neonatal Intensive Care Nurses’ Performance Regarding Pain Management in Premature Neonates
چکیده انگلیسی مقاله Background:Many care and treatment approaches in the NICU are accompanied by pain as a recurrent complication during neonates' hospitalization. The performance of a nurse as an important member of the care team can directly affect pain management.The aim of this study was to determine the effect of training on neonatal intensive care nurses' performance regarding pain management in premature neonates. Methods:This is a quasi-experimental study including two groups which was performed through a pre-post comparison .The nurses in the intervention group participated in three sessions of theoretical and two sessions of practical training. The tool for evaluating nurses' performance regarding pain management in premature infants was completed by the nurses in both groups on three occasions including before training, one week after the training, and three weeks after it. The data was analyzed using SPSS V25 with a significance level of 0.05. Results: The nurses' demographic information including age, education, working shift, work experience, and the type of employment were not significantly different in the two groups.There was a significant difference in mean scores of the nurses' performance between the intervention and the control groups one week and three weeks after the intervention(P-value < 0.001).In addition, the mean score of the nurses' performance in the intervention group one week and three weeks after training was significantly different (P-value < 0.001). Conclusion: Holding theoretical and practical workshops can affect nurses' performance in regard with pain management in premature Neonates in the NICUs.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Nurse, Pain ,Premature Neonate, Neonatal Intensive Care

نویسندگان مقاله اعظم دهقان | Azam Dehgha
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, Iran.
دانشکده پرستاری و مامایی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. یزد . ایران

نیر سلمانی | naiire salmani
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, Iran.
،دانشکده پرستاری و مامایی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. یزد . ایران .

خدیجه دهقانی | khadijeh dehghani
Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, Yazd, Iran.
دانشکده پرستاری میبد ، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. یزد . ایران .


نشانی اینترنتی http://ijnr.ir/browse.php?a_code=A-10-2585-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده پرستاری کودکان و نوزادان
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات