|
تحقیقات موتور، جلد ۶۶، شماره ۶۶، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی آزمایشگاهی ترکیب حاصل از امولسیونهای بیودیزل-دیزل، اتانول-دیزل و اتانول-بیودیزل-دیزل بر روی عملکرد و آلایندگی موتورهای دیزلی پاششمستقیم |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مطالعه به بررسی آزمایشگاهی ترکیب حاصل از امولسیونهای بیودیزل-دیزل، اتانول-دیزل و اتانول-بیودیزل-دیزل بر روی عملکرد و آلایندگی یک موتور دیزلی پاششمستقیم پرداخته شده است. اتانول با خلوص بالا در سه سطح 2، 4 و6 درصد حجمی و بیودیزل تهیه شده از روغن پسماند آشپزخانهای در چهار سطح 5، 10، 15 و20 درصد حجمی با سوخت دیزل مخلوط گردید و 11 نمونه سوخت تهیه شد که بهصورت اختصاری با BxEy نمایش داده میشود. x و yy بهترتیب نشاندهنده درصد حجمی بیودیزل و اتانول در مخلوطهای آماده شده، میباشد. آزمایشات در حالت بار کامل و با تغییر سرعت از 800 تا 1800 با گام 200 دور بر دقیقه انجام شد. نتایج نشان داد که دیزل خالص دارای کمترین میزان مصرف سوخت ویژه در تمامی سرعتهای مورد آزمایش در مقایسه با سایر نمونههای تهیهشده میباشد. استفاده B15E6میزان انتشار آلاینده مونوکسید کربن را تا 40 درصد در مقایسه با دیزل خالص بهبود بخشید. همچنین استفاده از این ترکیب میزان انتشار گاز دیاکسید کربن و هیدروکربن نسوخته را بهترتیب 27 و 55 درصد نسبت به دیزل خالص کاهش داد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بیودیزل، اتانول، موتور دیزل، آلایندگی |
|
عنوان انگلیسی |
Experimental Investigation of the Combination of Biodiesel-ِِِDiesel, Ethanol-Diesel, and Ethanol-Biodiesel-Diesel Emulsion Blends on Performance and Emissions of Direct Injection Diesel Engines |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this study, the combination of biodiesel-diesel, ethanol-diesel, and ethanol-biodiesel-diesel emulsion blends on the performance and emissions of a direct injection diesel engine was investigated. High purity ethanol in three levels of 2, 4 and, 6 by volume percent and biodiesel prepared from waste cooking oil in four levels of 5, 10, 15 and 20 by volume percent were mixed with pure diesel fuel. Thus 11 fuel samples were prepared which were shown with BxEy. x and y represent the volume percent of biodiesel and ethanol in the prepared mixtures, respectively. The experiments were performed at full load with the change in engine speed from 800 to 1800 rpm, with the interval 200 rpm. The results showed that pure diesel has the lowest specific fuel consumption at all of the speeds compared to other prepared mixtures. Using of B15E6 blend, improved the emission of carbon monoxide by 40% compared to pure diesel. Using of this mixture also, reduced the emissions of carbon dioxide and hydrocarbon by 27 and 55% compared to pure diesel, respectively. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Biodiesel, Ethanol, Diesel engine, Emissios |
|
نویسندگان مقاله |
عباس زارع نژاد اشکذری | Abbas Zarenezhad Ashkezari Imam Khomeini Marine Sciences University دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)
صادق پورتقی یوسفده | Sadegh Pourtaghi Yousefdeh Imam Khomeini Marine Sciences University دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-11-590-2&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
موتور و محیط زیست |
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|