این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله علمی تخصصی مهندسی مکانیک تبدیل انرژی، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۲۹-۴۰

عنوان فارسی تحلیل و بررسی تأثیر استفاده از سوخت دی متیل اتر بر عملکرد یک موتور احتراق داخلی اشتعال تراکمی
چکیده فارسی مقاله در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در جهت کاهش آلایندگی در موتورهای اشتعال تراکمی صورت گرفته است. دی متیل اتر به علت ویژگی‌های خاصی از قبیل عدد ستان بالا و آلایندگی ناچیز یکی از روش‌های رسیدن به این هدف می‌باشد. همچنین یکی از پارامترهایی که نقش مهمی در بهبود احتراق و عملکرد موتور دارد فشار پاشش سوخت است. در پژوهش حاضر یک مطالعه عددی به‌منظور بررسی مشخصه‌های عملکرد و آلایندگی موتور اشتعال تراکمی با استفاده از سوخت جایگزین دی متیل اتر، با تغییر فشار پاشش سوخت انجام‌شده است. در این تحقیق مشخصه‌های احتراقی موتور دیزلی چهار سیلندر تزریق مستقیم، با مشخصه‌های فیزیکی معین با نرم‌افزار ANSYS Fluent شبیه‌سازی می‌شود. استفاده از سوخت دی متیل اتر با افزایش فشار پاشش سوخت تا 800 بار میزان افـزایش مقدار بیشینه فشار و میزان کـاهش مقدار بیشینه گرمای واکنش، دما، اکسید نیتـروژن و دوده سـوخت دی متیل اتر نسبت به سوخت دیزل در حدود 14 و 7.9، 11.7، 79 و 78.7 درصد است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دی متیل اتر، فشار پاشش سوخت، موتور اشتعال تراکمی، آلاینده، عملکرد موتور

عنوان انگلیسی 2. British Petroleum (BP), “BP energy outlook 2035”, 2014 (January)
چکیده انگلیسی مقاله In recent years, many efforts have been made to reduce pollution in compression ignition engines. Dimethyl ether is one of the methods to achieve this goal due to its special properties such as high Cetane number and low pollution. Also, one of the parameters that plays an important role in improving combustion and engine performance is fuel injection pressure. In the present study, a numerical study was performed to investigate the performance and pollution characteristics of a compression ignition engine using alternating fuel diesel fuel by changing the fuel injection pressure. In this study, the combustion characteristics of a four-cylinder direct injection diesel engine are simulated with specific physical characteristics with ANSYS Fluent software. Using Dimethyl ether fuel by increasing the fuel injection pressure up to 800 bar, increase in the maximum pressure and decrease in the maximum amount of reaction heat, temperature, nitrogen oxide and soot in Dimethyl ether fuel compared to diesel fuel is about 14 and 7.9, 11.7, 79 and 78.7 percent.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Key words, Dimethyl ether, fuel injection pressure, compression ignition engine, pollution, engine performance

نویسندگان مقاله محمدمهدی گنجی مهیاری |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز

مهدی حمزه ای |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز


نشانی اینترنتی http://jeed.iaud.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-233-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده ترمودینامیک
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات