مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی، جلد ۲۰، شماره ۷، صفحات ۵-۳۹

عنوان فارسی عوامل موثر بر اعتماد سازی در صنعت بیمه (مطالعه موردی بیمه دانا)
چکیده فارسی مقاله اعتماد شیوه ضروری و اجتناب‌ناپذیر زندگی اجتماعی است و رکنی تأثیرگذار در زمینه موفقیت و سیاست‌گذاری در عرصه اجتماعی قلمداد می‌شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش عوامل مؤثر بر اعتمادسازی در صنعت بیمه است. این پژوهش به روش پیمایشی صورت گرفته است و با استفاده از ابزار پرسشنامه، داده‌های موردنظر جمع‌آوری شده‌اند. جامعه آماری این پژوهش، بیمه‌گذاران عمده طرف قرارداد با شرکت بیمه دانا هستند که تعدادی از آن‌ها به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار spss استفاده شده است. یافته‌های این پژوهش حاکی از این است که میان رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات و کیفیت خدمات ارائه‌شده با اعتماد همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد، نتایج تحلیل رگرسیونی نشان می‌دهد که 21 درصد از تغییرات متغیر وابسته (اعتماد) از طریق تبیین متغیرهای مستقل شامل رضایتمندی مشتری از کالا و خدمات، کیفیت خدمات، رفتار اخلاقی فروشنده و مشارکت تبیین می‌شود. ضریب استاندارد مبین این امر است که متغیر رضایتمندی مشتریان از کالا و خدمات با ضریب تأثیر استاندارد رگرسیونی 338/0 دارای بیشترین قدرت پیش‌بینی کنندگی و تبیین‌کنندگی نسبت به مسئله اعتماد است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتماد،بیمه،کیفیت خدمات،رضایت مندی،رفتار اخلاقی فروشنده

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرجان حبیبی |
بیمه دانا

مهدی احراری |
بیمه دانا


نشانی اینترنتی http://ejip.ir/browse.php?a_code=A-10-915-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات