این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 15 مهر 1404
پرستاری کودکان
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱-۱۰
عنوان فارسی
تاثیر هشت هفته تمرین طناب زنی و الاستیک بر آمادگی جسمانی کودکان دانش آموز
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: فعالیت بدنی و برخورداری از سطح مناسبی از آمادگی جسمانی به همۀ سنین توصیه میشود با این وجود مشخص نیست که کدام برنامه تمرینی اثرات مطلوبتری طی دوران کودکی دارد. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر یک دوره تمرین طنابزنی و الاستیک بر آمادگی جسمانی و آمادگی حرکتی دختران دانش آموز مقطع ابتدایی بود. روش: در این مطالعه نیمه تجربی، 30 دانش آموز دختر از مدرسه ابتدایی واقع در شهرستان نورآباد انتخاب و به طور تصادفی به سه گروه شامل طنابزنی (10=n)، الاستیک (10=n) و کنترل (10=n) تقسیم شدند. تمرینات طنابزنی و الاستیک 30 دقیقـه، 3 روز در هفته و بـه مـدت 8 هفتـه اجرا شد. گروه کنترل در این مدت فقط فعالیتهای روزانه خود را داشتند. قبل از شروع تحقیق و در پایان آن عوامل وابسته به آمادگی جسمانی و آمادگی حرکتی اندازه گیری شد. جهت تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق از آزمونهای آماری تحلیل واریانس عاملی، t وابسته و آزمون تعقیبی توکی در سطح 0/05>P استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که هشت هفته تمرینات طنابزنی و الاستیک موجب بهبود معنی دار سطوح تعادل ایستا با چشمان باز، تعادل ایستا با چشمان بسته، توان، چابکی، سرعت، استقامت قلبی عروقی و قدرت حداکثر اندام تحتانی در دختران دانشآموز شد (0/001p=). همچنین، بین تاثیر تمرین طنابزنی نسبت به گروه الاستیک بر آمادگی جسمانی و آمادگی حرکتی دختران دانش آموز تفاوت معنیداری مشاهده نشد (0/05p>). نتیجه گیری: میتوان نتیجه گرفت که تمرینات طنابزنی و الاستیک باعث بهبود عوامل آمادگی جسمانی میشوند و بین اثرات دو نوع تمرین، تفاوت معنی داری وجود ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تمرین، آمادگی جسمانی، کودک
عنوان انگلیسی
The Effect of Eight Weeks of Rope and Elastic Trainings on Physical Fitness of Student Children
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Physical activity and having a decent level of physical fitness for all ages are recommended. However, it is not clear which exercise program has more favorable effects during childhood. The aim of this study was to evaluate the effect of a rope and elastic training course on physical fitness in elementary school student's girls. Method: In this semi-experimental study, 30 girl's students were selected from elementary school In norabad city and randomly divided into three include rope training (n=10), Elastic training (n=10) and control groups (n=10). The rope and elastic training were performed 30 minutes, 3 days a week for 8 weeks. The control group only had their daily activities during this period. Before the beginning of the study and the end of the study, factors related to physical fitness and fitness were measured. For analysis of the research findings, analysis of variance, t-test and tukey post hoc test were used at the significant level P< 0.05. Results: The results showed that eight weeks of rope and elastic training significantly improved open-static balance with open eyes, static balance with closed eyes, power, agility, speed, cardiovascular endurance, and maximal limb strength in girl's students (P=0.001). Also, there was no significant difference between the effect of rope training than the elastic group on physical fitness and motor fitness in girl's students (p> 0.05). Conclusion: It can be concluded that rope and elastic training can improve physical fitness and motor fitness, and there is no significant difference between the effects of two types of exercises.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Training, Physical Fitness, Children
نویسندگان مقاله
نسیبه کاظمی | Nasibeh Kazemi
گروه فیزیولوژی ورزشی، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
فریبا کشاورزی | Fariba Keshavarzi
گروه فیزیولوژی ورزشی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
مژگان احمدی | Mozhgan Ahmadi
گروه تربیت بدنی، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سید علی حسینی | Seyed Ali Hosseini
گروه فیزیولوژی ورزشی، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
امین مولایی | Amin Molaie
دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران،دانشگاه تهران،کیش ایران
نشانی اینترنتی
http://jpen.ir/browse.php?a_code=A-10-171-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات