این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
گلجام
، جلد ۱۵، شماره ۳۵، صفحات ۱۷۷-۱۹۳
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر در پذیرش تجارت الکترونیکی جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف
چکیده فارسی مقاله
امروزه جایگاه تجارت الکترونیک در مبادلات آثار هنری، موضوع مورد مطالعه و بررسی صاحب نظران گستره اقتصاد هنر است. با توجّه به اهمیّت این موضوع، شناسایی عوامل کارآمد در پذیرش تجارت الکترونیکی در این بخش از اقتصاد امری ناگریز است. ازاینرو با بهرهگیری از این فناوری در بخش هنر، به ویژه مبادلات فرش دستباف میتوان به مشکلات موجود در اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف چیره شد و با حمایت از فرش دستباف با توجّه به نقش کارآمد آن در اقتصاد کشور نتایج مثبتی در زمینهی اقتصادی حاصل گردد. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این پرسشها است که: 1- تجارت الکترونیک چگونه میتواند به توسعهی اقتصاد بر پایه فرش دستباف یاری برساند؟ 2 -چه زیرساختهایی جهت نفوذ و بهرهمندی از تجارت الکترونیکی جهت توسعهی اقتصاد بر پایه فرش دستباف لازم و ضروری میباشد؟ بدینسبب هدف پژوهش بررسی مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف در کشور و شناسایی زیرساختهای مؤثر در پذیرش تجارت الکترونیکی و بهرهگیری در جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی است؛ جهت گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانهای، سایتهای معتبر اینترنتی و پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش نخست به مطالعه تجارت الکترونیکی، اقتصاد خلاق و فرش دستباف پرداخته شده و سپس با تجزیه و تحلیل دادهها، نتایج حاصل از پژوهش بیان شده است. در پایان نیز پیشنهادهایی جهت دستیابی به اهداف پژوهش و انجام تحقیقات آتی ارائه شده است. با توجه به یافتههای حاصل از تحقیق، ایجاد بستر فرهنگی و آموزشی برای دست اندرکاران بخش فرش دستباف و ایجاد زیرساختهای موردنیاز جهت پذیرش تجارت الکترونیکی میتواند کمک شایان توجّهی در توسعه مبادلات فرش دستباف داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجارت الکترونیکی، توسعه اقتصاد، فرش دستباف
عنوان انگلیسی
Evaluation of the effective factors in accepting e-commerce to develop a handmade carpet economy
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, the status of e-commerce in the exchange of art works is the subject of study experts in the field of art economics. Considering the importance of this issue, identifying the effective factors in accepting e-commerce in this sector of the economy is essential. Hence, using this technology in the art sector, especially the handmade carpet exchanges, we can overcome the problems in the handmade carpet economy and achieve the positive outcomes in the field of economy with the support of handmade carpets, owing to its effective role in the Iran's economy.The present research aims to find an answer for the following questions: 1. How can e-commerce contribute in development of the economy based on handmade carpets and related factors? 2. What infrastructures are needed to use e-commerce for the development of the economy based on handmade carpets?Thus, the objective of the present study is to evaluate the benefits of using e-commerce to develop the handmade carpet economy in Iran and identify the effective infrastructures in accepting e-commerce and exploiting it in the development of the economy based on handmade carpets. The research method in this study is descriptive-survey. Library resources, valid internet websites and questionnaires were used to collect the data. This research investigates e-commerce, art economics and handmade carpets. Then, research results are presented by analyzing the data. Finally, some recommendations are presented to achieve the research goals and future research. Based on the results of this study, creating a cultural and educational context for handmade carpet authorities and creating the necessary infrastructure for accepting e-commerce would be of great contribution in the development of handmade carpet exchanges.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
e-commerce, economic development, handmade carpet.
نویسندگان مقاله
مسعود رحیمی صادق | Masoud Rahimi Sadegh
Art Research Deparment, Faculty of Arts and Architecture, University of Sistan and Baluchestan، Zahedan, Iran
گروه پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
زهرا حسین آبادی | Zahra Hossein Abadi
Associate Professor of Art Research Department, Faculty of Arts and Architecture, Sistan and Baluchestan University, Zahedan, Iran
دانشیار گروه پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
نظر دهمرده | Nazar Dahmardeh
Professor of Economics Department, Faculty of Economics, Sistan and Baluchestan University, Zahedan, Iran
استاد گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
نشانی اینترنتی
http://goljaam.icsa.ir/browse.php?a_code=A-10-801-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
اقتصاد فرش
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات