این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 13 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۱۵-۱۴۳
عنوان فارسی
شناسایی، رتبهبندی و مدلسازی عوامل موثر بر عدم اجرای مسئولیت اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
اجرای مسئولیت اجتماعی دیدگاه مثبت و مزیت رقابتی برای شرکتها ایجاد میکند. آنها بهطور مداوم تحت فشار کارکنان، تأمینکنندگان، گروههای جوامع، سازمانهای مردمنهاد و دولت برای افزایش مشارکت در اجرای فعالیتهای مسئولیت اجتماعی هستند. در همین راستا، شرکتها فراتر از مسئولیتهای اقتصادی و اجتماعی فعالیت میکنند. اما شرکتها برای اجرای مسئولیت اجتماعی با موانعی روبهرو هستند که پیادهسازی نامناسب و توجه نکردن به این موانع نه تنها برای شرکتها مزیت رقابتی ایجاد نمیکند بلکه موجب هدررفتن منابع میشود. ازاینرو، هدف این پژوهش رتبهبندی و مدلسازی موانع اجرای مسئولیت اجتماعی است. اجرای پژوهش در چهار گام انجام شده است که در گام اول و دوم موانع اجرای مسئولیت اجتماعی با استفاده از مطالعه ادبیات پژوهش شناسایی شد. در گام سوم این موانع با استفاده از روش بهترین- بدترین رتبهبندی شدند که یافتهها نشان میدهد، نبود ارتباط بین ذینفعان مهمترین مانع اجرای مسئولیت اجتماعی است و در گام چهارم با استفاده از نقشه شناختی فازی چارچوب موانع اجرای مسئولیت اجتماعی ارائه شد. درنهایت، باتوجهبه چارچوب طراحیشده برای موانع اجرای مسئولیت اجتماعی راهبردها تدوین شدند. با بررسی راهبردهای مختلف، نتایج نشان داد که با افزایش تأثیر فرهنگ شرکت سایر عوامل نیز افزایش پیدا میکنند، اما گاه تأثیر پشتیبانی نکردن از مدیریت عالی باعث میشود که رابطه تأثیرگذاری تجزیه و تحلیل هزینه و سود منفی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اجرای مسئولیت اجتماعی، موانع اجرای مسئولیت اجتماعی، روش بهترین-بدترین، تحلیل نقشه شناختی فازی.
عنوان انگلیسی
Identify, rank and model the factors affecting the non-implementation of social responsibility
چکیده انگلیسی مقاله
Implementing social responsibility has created a positive outlook and competitive advantage for companies. They are under constant pressure from employees, suppliers, community groups, NGOs and the government to increase their participation in the legal activities of the community. In this regard, companies operate beyond economic and social responsibilities. However, companies face barriers to implementing social responsibility, and improper implementation and disregard for these barriers not only do not create a competitive advantage for companies, but also waste resources. Therefore, the purpose of this study is to rank and model barriers to the implementation of social responsibility. The research was conducted in four steps. In the first and second steps, the barriers to the implementation of social responsibility were identified using a study of research literature. In the third step, these barriers were ranked using the best-worst technique, which the findings show that lack of communication between stakeholders is the most important barriers to the implementation of social responsibility and in the fourth step, using a fuzzy cognitive map, the framework of barriers to the implementation of social responsibility was presented. Finally, according to the framework designed for barriers to the implementation of social responsibility, the scenarios was written. By examining different scenarios, the results showed that as the impact of company culture increases, other factors also increase; However, reducing the impact of lack of top management support makes the relationship between cost-effectiveness analysis and cost-effectiveness negative.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Implementation of Corporate social responsibility, Barriers of Corporate Social Responsibility, Best-Worst method, Fuzzy cognitive map analysis.
نویسندگان مقاله
داود عندلیب اردکانی | davood andalib ardakani
Assistant Professor, Departement of Industrial Management, Faculty of Economics, Management and Accounting, Yazd University, Yazd, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
عارف طغرالجردی | aref toghroljerdi
MA, Departement of Industrial Management, Faculty of Economics, Management and Accounting, Yazd University, Yazd, Iran.
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-59115-5&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات