این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 10 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۲۵-۴۵
عنوان فارسی
مدلسازی بازاریابی توصیهای الکترونیکی با تأکید بر رفتار مشتری و بهبود کسبوکار
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش مدلسازی بازاریابی توصیهای الکترونیکی با تأکید بر رفتار مشتری و بهبود کسبوکار است. دراینراستا به شناسایی و بررسی تأثیر عوامل مختلف بر نتایج بازاریابی توصیهای الکترونیکی و همچنین بررسی اثرهای اجرای موفق این بازاریابی بر رفتار مشتریان و بهبود کسبوکارهای الکترونیکی پرداخته شده است. روش پژوهش، توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی است. در مدل مفهومی پژوهش، متغیرهای مستقل تعامل مشتری، کانال بازاریابی توصیهای، کیفیت پیام و تصویر برند به همراه مؤلفههای آنها براساس مرور ادبیات شناسایی و فرضیههای پژوهش تدوین شدهاند. بهمنظور بررسی اثر مؤلفههای شناسایی شده بر موفقیت بازاریابی توصیهای و اعتبار مدل مفهومی پژوهش از ابزار پرسشنامه و نظرهای کاربران سایتهای فروش اینترنتی در ایران استفاده شده است. نمونه آماری نیز بهدلیل نامحدودبودن جامعۀ آماری براساس فرمول کوکران 384 برآورد شد که بهمنظور بررسی و ارائه مدل نهایی از رویکرد معادلات ساختاری با نرمافزار PLS Smart استفاده شد. تحلیل آماری دادهها و نتایج پژوهش نشاندهنده آن است که تعامل مشتری، کانال بازاریابی توصیهای، کیفیتپیام و تصویر برند تأثیر مثبت و معناداری بر نتایج این نوع از بازاریابی که تغییر رفتار مشتری و بهبود کسبوکار است، دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی توصیهای الکترونیکی، کسبوکارهای الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، رفتار مشتری، بهبود کسبوکار.
عنوان انگلیسی
modeling of Electronic Word of Mouth Marketing with Emphasis on Customer Behavior and Business Improvement
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is modeling of Electronic Word of Mouth Marketing with Emphasis on Customer Behavior and Business Improvement, In this regard, to identify and investigate the impact of various factors on the results of e-mouth marketing and Also examining the effects of successful implementation of this type of marketing on customer behaveor and Improving Electronic business. The research method is descriptive-survey, is of correlational type. In the conceptual model of the research, the independent variables of customer interaction, Electronic Word of Mouth marketing channel, Message quality and brand image With their components based on literature review Identification and research hypotheses have been developed. in order to Investigating the effectiveness of the identified components On the success of word of mouth marketing and the validity of the conceptual model of the research, Questionnaire tools and comments of users of internet sales sites in Iran have been used.The statistical sample to the unlimited statistical population it was estimated according to Cochran's formula 384, In order to review and present the final model from the structural equations approach with SmartPLS software was used. Statistical analysis of the collected data and research results show it customer interaction, Electronic Word of Mouth marketing channel, Message quality and brand image will have a positive and significant impact on the results of this type of marketing that will change of customer behavior and business improvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Electronic Word Of Mouth(EWOM) Marketing, Electronic Businesses, Electronic Commerce, Customer Behavior, Business Improvement.
نویسندگان مقاله
الهام رمضانی | Elham Ramezani
PhD Student, Department of Information Technology Management, Faculty of Management, Islamic Azad University, Tehran North Branch, Tehran, Iran.
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
علی رجب زاده قطری | Ali Rajabzadeh ghatari
Professor, Department of Industrial Management, Faculty of Management and Economics, Tarbiat Modares University,Tehran, Iran.
استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
وحید برادران | Vahid Baradaran
Associate Professor, Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, Islamic Azad University, Tehran North Branch, Tehran, Iran.
دانشیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
مریم شعار | Maryam Shoar
Assistant Professor, Department of Industrial Management, Faculty of Management, Islamic Azad University, Tehran North Branch, Tehran, Iran
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-57590-3&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات